tjena tjena, har fått ett problem, kom igår på väg hem, mitt på motorvägen, så uppkom ett tjutande ljud bakifrån, kunde inte riktigt placera vart det kom ifrån men bakändan iaf, det tjuter dock bara när man trycker på gasen, om man håller gasen still(håller hastigheten) så tjuter det mer än om man trycker på gasen och man ökar hastigheten, sen är det som ett "skrapande" ljud när man släpper gasen och motorbromsar, tittade under bilen och kände på allt men hittade inget, några idér?
Uppdatering:
Hopp, goddag kamrater, jag försöker fortfarande=/, Först bytte jag bakaxel, sedan urtrampningslager, sen åkte jag till en bil verkstad och fråga om dem kunde hjälpa till, dem var stensäkra på att det var stödlagret för kardanen, bytte detta, hardyskivan och typ "växellådskudden" kan ej riktiga namnet men ja, har även bytt olja i bakaxeln och växellådan, men låter fortfarande, vet ej om det är värt att lägga ut mer pengar? Men har ni några tips?
Ny uppdatering:
Använder denna tråden för att fråga lite allmänt också.
Lämnade in bilen på verkstad i Tisdags, han ringde igår och sa att det var bakaxeln som låter, jag berätta för han att den redan är bytt en gång, då blev han tyst och "hmmade" lite och sa jag skulle ringa idag och höra om priset, så jag ringde och pratade med telefonisten och hon sade att de ville ha kvar bilen lite längre, betyder det att han blev osäker då tro? Sen, finns där någon garanti typ när man lämnar in, om han nu byter bakaxel och det låter likadant, får jag ta den kostnads smällen eller ska de som verkstad stå för det eftersom de gissade då?