3322
Sök

Tjuter som f*n när man gasar från bakdelen (Volvo 740)(ännu ej löst!!!:( )

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
12 oktober 2008
kom å hämta en reservdelsbil hos min farfar.. saknar halva avgassystemet och framskärmarna. RESERVDELSBIL Röten under. förgasar motor

typ 1000lapp

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

74 Inlägg
12 oktober 2008
fick bakaxelras med min 745a... bilen ska skrotas nu för JAG anser att det inte är värt tiden på en sån gammal bil... hoppas det löser sig för dig=)

««کtعfaи!uک»» Powعr!

Håltagare
239 Inlägg
12 oktober 2008
det är garanterat dreven i diffklumpen som sjunger på sista värsen.. lät precis så dagarna innan min bakaxel rasa så det blev att svetsa och det är både det billigaste och enklaste:)

147 Inlägg
13 oktober 2008
Han har ju bytt bakaxlen,,,men det sjunger tydligen ändå smile)

Audi S4

Håltagare
239 Inlägg
13 oktober 2008
Rosenqvist skrev:
Han har ju bytt bakaxlen,,,men det sjunger tydligen ändå smile)

antagligen så är den bakaxeln också slut..

147 Inlägg
13 oktober 2008
Ja,, det ligger väl nära tillhands

Audi S4

906 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Låter det med växeln ur? Ändrar ljudet karaktär när du svänger? Har du kollat lagren?

Bara när jag gasar ja, inte tänkt på om det ändrar karaktär när jag svänger, skall testa imorgon, vilka lagren tänker du då på?

=)

906 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
Kan man ha så jävla otur så man får tag i en bakaxel som också är slut och låter exakt likadant?

=)

Makaronborrare
993 Inlägg
13 oktober 2008
Gasa till det rasar. Har tjutit rätt bra i bakaxeln på min 740 i ett år men än har den inte rasat trots mycket sladdande:)

blacken
13 oktober 2008
Lagren på 5:an växel kanske. Annars så låter det som att kuggflankspelet i bakaxeln inte är bra

906 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
blacken skrev:
Lagren på 5:an växel kanske. Annars så låter det som att kuggflankspelet i bakaxeln inte är bra

Har jag lager trots att det är overdrive?tongue
Men kan jag verkligen haft så otur så jag fick en bakaxeln som lät likadant?

=)

906 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
ursäkta för min tråd-upplyftning men vill gärna ha svar!smile

=)

4 001 Inlägg
6 november 2008
är du säker på att bakaxeln du bytte till är riktig?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

906 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
är du säker på att bakaxeln du bytte till är riktig?

Jag har ingen aning, Köpte en på skroten, den hade gått 23000 iaf, det var vad jag fick veta, öppna den inte heller, men jäääävligt otur om man fick 1 som lät likadant=/
Senast redigerat av 740Fors (6 november 2008)

=)

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
6 november 2008
Inte för att värka dum här så jag frågar lite försiktigt, har du kollat beläggen/skivorna/oken/trummorna/backarna (Vad nu än sitter där) ?
Lät som fan från dom när man var ute och körde och visade sig där att det var ett ok som hade låst sig på ena sidan.
Senast redigerat av Streethawk (6 november 2008)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

906 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Streethawk skrev:
Inte för att värka dum här så jag frågar lite försiktigt, har du kollat beläggen/skivorna/oken/trummorna/backarna (Vad nu än sitter där) ?
Lät som fan från dom när man var ute och körde och visade sig där att det var ett ok som hade låst sig på ena sidan.

Ingen dum fråga, alltid bra folk tänker på allt, men japp, kolvarna i oken går smidigt,sen är resten i bromsvägen relativt nytt, belägg och skivor är bra, samt backarna.

=)

Håltagare
239 Inlägg
7 november 2008
Tror ändå på att det är bakaxeln som håller på o ge upp..

5 Inlägg
7 november 2008
Hissa upp bilen på pallbockar, starta å lägg i växel å kör lite, låt en polare stå bakom å lyssna lite var de kan komma ifrån;)

979 Inlägg
7 november 2008
på min sierra så tjöt/ven sam "klockade" i diffen. Så ja bytte till en ny från skroten. Den tjöt eller viner inte men de klockande ljudet va kvar. Så ja åkte å hämtade ytterligare en ny. Då va allt som de skulle va:) Sedan va de inga konstigheter. Däremot mitt knutkors på kardanaxeln för lite oljud:/ kolla så att de inte är det. eller Hardy skivan, brukar bli glapp i en sådan på en bakhjulsdriven bil

Hpc

906 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Coffen: då har man den oturen att 2 var likadana då?=/, känns så jävla långsökt men visst allt kan hända.
Andersson88, bilen är ju dock inlämnad på verkstad nu, synd man ej tänkte på det tidigare bara, får la dock se om dem löser det eller inte.
AnderssonE30: Kostar en del att hålla på åka och köpa sådär bara, ett par gånger, kardanen är kollad och det ska ej vara några fel på den, samt är hardy skivan helt ny.

=)

Sök