3261
Sök

Justering av GAS A112-BP

41 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Hej!
Monterade min lilla baslåda igår, men lyckas inte få till inställningarna så det låter bra.
Nån som vet hur jag ska ställa in den för att det ska låta bra utan att skorra? Kanske någon av er som har en likadan och har lust att berätta hur den är inställd?

Think Better Cars
447 Inlägg
29 juli 2008
vad är de som skorrar?

Mvh // Djem

41 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Det är ljudet som skorrar... inget löst, eller söndrigt. Bara att ljudet låter "skorrigt"... som om det är fel inställt.

Think Better Cars
447 Inlägg
29 juli 2008
prova o gaina ner det hele som om de hjälper

Mvh // Djem

41 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Har provat det... Det hjälpte inte.. låter som om basen inte hänger med i musiken.

Think Better Cars
447 Inlägg
29 juli 2008
har du sänkt frekvensen mer då ? vad kör du på för frekvens?

Mvh // Djem

41 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
kör på ca 70-80 Hz

Think Better Cars
447 Inlägg
29 juli 2008
prova att sänk den lite till se om de hjälper har du en portadlåda?

Mvh // Djem

41 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
okej det ska jag göra... vad är en portad låda? Jag har en GAS A112-BP från brl.se

263 Inlägg
29 juli 2008
testa fasvända basarna, de du skriver att dom inte hänger med kan vara att dom är felvända så dom spelar in istället för ut

att dom skorrar har inte med hz att göra möjligtvis gainen men du testade sänka och de hjälpte inte? kolla alla kablar så dom inte är brutna och alla jordningar så du får bra jord funkar inte något av de rekomenderar jag att ta steget och lämna tillbaka så du får nytt för du kan ha fått ett som de e fel på.

testa även basarna med annat steg och steget med andra basar?

har du några frågor skriv Pm till mig så hjällper jag dig vidare

Mvh sani