Tjenare,
Jag förstår inte varför folk måste toksänka sina volvo 240's, 740's osv. Även andra bilar också..
Det är inte snyggt när fälgen kommer in under skärmkanten.
Jag har fått några kommentarer genom tiden jag har vart medlem här på garaget som lyder t ex.
- "Sänk, så blir den mkt snyggare"
- "en hög bil är en ful bil"
- "jääääääävel va hög"
De tre kommentarerna är några av dom jag har fått på min volvo 240.
Det stör mig så kopiöst mycket att få såna kommentarer.
Kan då vara att sänka sin bil, nog är det snyggt, men till en viss gräns.
Har man en hyfsat snygg bil i övrigt, schyssta fälgar osv, så spelar det ingen roll kan jag tycka.
Men det är ju bara jag då.
Jag har själv tänkt köpa en sänkningssats till min 240 och dom sänker 4 cm och det är perfekt med ett varv kapning fram.
De som sänker sina bilar så att bilen får klia avgassysteemet i asfalten, det ser jag som ful fjortisstyling.
Smaklöst!
Jag diskuterar med några stycken här på garaget om toksänkning och dom verkar inte inse att det verkligen är fult att ha en för låg bil.
Väghållningen bli klart bättre mycket av att sänka bilen, men det måste ju finnas nån måtta.
En av dom jag pratar med sa; ta och titta på alla 240's på garaget hur dom är sänkta, och det gjorde jag och har kollat runt mycket före dessa konversationer och jag ser att dom inte alls är sänkta i backen. Utan de flesta har en riktig sänkningssats.
En del väljer den billigare vägen att kapa sina fjädrar vilket är helt okey (bara det inte överdrivs).
Väghållningen med kapade fjädrar blir ju förbättrad men den är inte på samma sätt som med styvare sänkningsfjädrar.
Usch så less jag blev på att skriva,.. har just kommit hem från nattskift och är hyfsat trött.
Ville bara kolla hur folk ser på det här
Svara gärna på detta inlägg!
Mvh/ 240_steffe