3570
Sök

gas competition 4800, eller orion 5000d

494 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av dessa steg? levererar gas steget så mycket som står på papprena? ska driva en stroker pro 15 på 2500 w rms dubbla 2ohms spolar, vilket skulle passa best?? tacksam för svar,

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
5 augusti 2008
Orion HCCA-D5000 har jag lyssnat på. Jag vet inte exakt om det ger ut sina 2500WRMS i 1 Ohm, men det ger ut ruskigt mycket effekt iaf. smile

494 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Orion HCCA-D5000 har jag lyssnat på. Jag vet inte exakt om det ger ut sina 2500WRMS i 1 Ohm, men det ger ut ruskigt mycket effekt iaf. smile

okej, ja hade pioneers värsta steg nu som låg på 2000 w rms men de va gode biten i från att driva på den tillräckligt, men va tror ni om gas steget?? är de i klass med mds stegen tro?

jag är hård som sten

16 197 Inlägg
5 augusti 2008
hade ett sånt gas steg i min jetta förut.. å faaaan va de "leverar".. kan ju lasta ner de till 0,5 ohm. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 045 Inlägg
5 augusti 2008
har ju orion stegen jag, och dom ger lungt ut det som står, och har riktigt fin kontroll också,

494 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
NMI skrev:
har ju orion stegen jag, och dom ger lungt ut det som står, och har riktigt fin kontroll också,

okej hörs ju bra de da men undra om orion steget int blir lite i underkant till cervin basen??

jag är hård som sten

494 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
linkan lindgren skrev:
NMI skrev:

okej hörs ju bra de da men undra om orion steget int blir lite i underkant till cervin basen??

ingen som vet? ja torde då inte få ut max av basen om ja kör med orion steget,men men

jag är hård som sten

1 045 Inlägg
6 augusti 2008
rätt byggd låda så ska det nog inte vara några problem.

dock har jag ej testat den basen men nån borde veta vad den vill ha i alla fall,

494 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
NMI skrev:
rätt byggd låda så ska det nog inte vara några problem.

dock har jag ej testat den basen men nån borde veta vad den vill ha i alla fall,

ja tycker ju de, det blev ett orion steg så få ser hur det blir med det

jag är hård som sten

1 045 Inlägg
21 761 Inlägg
6 augusti 2008
Ja, de drar ju lite ström. wink

1 045 Inlägg
7 augusti 2008
Drönirettab skrev:

fast ändå lite om man jämför med andra som har samma effekt smile

21 761 Inlägg
7 augusti 2008
Ja, det är ju ett klass D-steg och då blir verkningsgraden ganska bra. smile

494 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
NMI skrev:
Drönirettab skrev:

fast ändå lite om man jämför med andra som har samma effekt smile

okej hörs bra de da har 2 st batterier nu så få se hur det går, hoppas int man bli besviken nu bara då jet man ju byta igen

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
7 augusti 2008
Det drar ju inte mer än vad något annat klass D-steg med samma effekt drar, NMI vill bara poängtera att det är ett kraftigt steg. smile

En del som köper rejäla steg har inte kunskap om, eller glömmer bort, hur mycket ström som behövs med liknande steg. Fast du har väl haft ordentlig stereoanläggning förut, om jag nu inte blandar ihop dig med någon annan, då vet du ungefär vad som kan krävas av bilens strömförsörjning. smile

494 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det drar ju inte mer än vad något annat klass D-steg med samma effekt drar, NMI vill bara poängtera att det är ett kraftigt steg. smile

En del som köper rejäla steg har inte kunskap om, eller glömmer bort, hur mycket ström som behövs med liknande steg. Fast du har väl haft ordentlig stereoanläggning förut, om jag nu inte blandar ihop dig med någon annan, då vet du ungefär vad som kan krävas av bilens strömförsörjning. smile

jo nog ska ja väl ha lite koll hoppas jag tongue nu väntar jag med spänning att se vad det kommer att prestera, stroker pron är ju ingen db bas direkt men hoppas på att kunna nå 140db i alla fall

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
7 augusti 2008
Ja, 140dB ska du spela, absolut.

Jag och en polare spelade drygt 150dB i en 245 med dubbla Orion HCCA15 basar och dubbla HCCA-D5000 steg, då var inte lådan optimerad alls på något sätt. Vi hade dubbla Tudor HDX 185Ah batterier och ett 100Ah Exide X-treme. smile

494 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ja, 140dB ska du spela, absolut.

Jag och en polare spelade drygt 150dB i en 245 med dubbla Orion HCCA15 basar och dubbla HCCA-D5000 steg, då var inte lådan optimerad alls på något sätt. Vi hade dubbla Tudor HDX 185Ah batterier och ett 100Ah Exide X-treme. smile

de va int dåligt, men de va som sakt int dåliga grejor ni använde heller, tongue men men det åter står att se nu bara så

jag är hård som sten

497 Inlägg
8 augusti 2008
orion steget drar gas steget med hästlängder både kvalitet som kraft.
dom är  tyvär  bara så jävla dyra

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 augusti 2008
Audi-powah skrev:
orion steget drar gas steget med hästlängder både kvalitet som kraft.
dom är  tyvär  bara så jävla dyra

Fy fan har du provat båda två alltså?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök