3525
Sök

Hur går man vidare efter ett föhållande?

Teddan
2 495 Inlägg
10 augusti 2008
tiden läker dom flesta sår , om inte annat så bleknar ärren.

gå ifrån sin livskamrat är riktigt jobbigt, har varit med om det engång och jag fick verkligen panik.
Värsta känslan jag någonsin har upplevt, nu lever jag ihop med sambo och det har jag gjort i 7år.
vet inte hur mitt liv skulle vara utan henne, även om jag är jävligt less på hennes svartsjuka och kontrollbehov.

svartsjuka dödar förhållande , tänk på det

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Forummoderator
18 002 Inlägg
10 augusti 2008
Ingen höjdarsits du har. Försök gå ut och träffa lite folk. Sitta hemma och se allt i svart är ingen lösning. Att det svängde så fort? har han träffat nån annan?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Colaberoende
1 219 Inlägg
10 augusti 2008
Var i samma sits som dig förra året precis innan sommaren. Fast min hade träffat en annan också och vi hade varit tillsammans i 5 år.
Den andra hade sina stora nackdelar och hon hade lärt sig att leva med mig så efter ett par månader fick jag henne tillbaka. Nu har vi fått en dotter på 5 månader och allt är perfekt.

Hur du ska klara av att förhållandet har spuckit vet jag inte.. Behövde själv hjälp förra året. Men det enda jag kunde göra var att umgås med fler vänner. Prata av mig.

med lem
1 147 Inlägg
10 augusti 2008
bryt ihop o gråt massa, sen träffa massa vänner hela tiden. och upptäck att världen e full av killar. det finns fler som han, bättre också...hade han varit den bästa hade han inte lämnat dig..
dricka alkohol e bara en dålig idé, det hjälper inte, det skjuter bara fram problemet lite.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Lagerhjon
178 Inlägg
10 augusti 2008
Ärligt så låter det mest som om ditt X har fått nog av din svartsjuka och tagit beslutet att det får vara nog. Att han säger att han älskar dig mm kan säkert stämma men att han vill hålla sig undan för att kunna stå fast vid sitt beslut att lämna dig.
Har själv blivit dumpad pga min svartsjuka, eller det var väll en stor bidragande orsak iaf.
Som flera skriver så låt honom få lite tid för sig själv.
Kanske kan ni fortsätta vara vänner när han väl har "lugnat ner" sig lite.
Ett gott råd är att försöka ta tag i din svartsjuka. Min svartsjuka har förstört de riktiga förhållanden jag har haft. Det senaste ett med villa, barn och allt annat man hade.

Lycka till!!

801 Inlägg
10 augusti 2008
Se till att INTE sitta hemma själv på kvällarna. nu är det tajjm för vännerna att ställa upp för dig, såsom du säkert ställt upp för dem förr. att sitta ensam är det värsta du kan göra, för då kommer tankarna krypande. börja gör nåt helt nytt som inte påminner om honom, och gör det inte själv!

Det är tungt, och kommer att vara tungt ett tag framöver. du kan ju alltid se det lite från den ljusa sidan. även om det inte verkar finnas nån, ni kunde vart gifta eller nåt, då hade allt vart mkt värre.

Har också haft problem med sånt här skit.. ena dagen är det "älskar dig över allt" som gäller. och nästa dag ligger dem med ens bäste vän...
Håll ut kan jag bara säga! det blir bättre!

1 570 Inlägg
10 augusti 2008
Inte för att låta bitter och cynisk men man tar sig igenom det mesta och ibland är det bara att bita ihop och acceptera att det känns förjävligt en tid. Håll inte på att laga totalkraschade relationer. Det blir inget bra att ha med sig allt det tråkiga i fortsättningen sen. Mina tips är att umgås så mycket man kan med vänner, familj, försök att ha roligt, koppla bort, res iväg och se något nytt, rebounda inte utan stå ut att vara själv en period och trivs med det.

N/A
141 Inlägg
10 augusti 2008
alexbenhard skrev:
Hehe... En kille skrev ngt liknande för någon dag sedan...
Väldigt många sade till honom att skriva i bloggen istället och var väldigt otrevliga...
Nu skriver en tjej ist. och alla svarar trevligt.
Ganska roligt att läsa skillnaden på svar...

Jag tycker synd om trådskaparen då det har hänt mig också.
Hoppas du kommer på bättre tankar så löser det sig för dig..
Prata med någon gammal kompis om gamla minnen.
Spela TV-spel, drick lite öl, åk och bada.........
Hitta på saker så glömmer du honom!!!

Jag satt och funderade på samma sakn när jag läste igenom detta. Som nån sa i den andra tråden: "Hade de varit en tjej hade alla varit så trevliga och hjälpsamma, men på killar så är det tvärtom"... Herregud..

Jag håller med dom flesta här iaf. Umgås med dina kompisar. Kompisar är bland det viktigaste som finns.

Dr Snuggles
956 Inlägg
10 augusti 2008
Roundcube skrev:
Har också haft problem med sånt här skit.. ena dagen är det "älskar dig över allt" som gäller. och nästa dag ligger dem med ens bäste vän...

Precis det där har jag varit med om. Ingen höjdare direkt ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

DFFL
9 020 Inlägg
10 augusti 2008
Man går inte vidare om man umgås med personen.
Jag trodde att det skulle funka med mitt ex, gick väl sådär i ett halvår sen tog det slut för mig.
Då sa jag att jag inte ville träffa henne mer, har träffat henne en gång på 4-5 månader drygt och det är skitskönt att slippa det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 Inlägg
10 augusti 2008
Är nära vän till den här tjejen och hon är verkligen nere. Hon skulle göra allt för honom men det räckte inte. Hon älskar honom över allt annat och hon göt tvärt emot vad man ska göra. Hon sitter hemma självoch tänker på honom, kollar på kort på dem osv....har försökt prata med både henne och med hennes kille. Han verkar tyvärr bestämt sig:(...men man vet ju ine vad man skall säga heller....

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
10 augusti 2008
går igenom samma skit just nu..
känner du för att gråta ska du göra det..samma om du vill skrika..osv..håll inte inne känslor,,utan ge utryck för dom..
du kan skriva ner va du känner osv..prata me vänner föräldrar..jag mår inte bra sj heller men inget hjälper om man inte tar tag i det själv..man skall inte jaga nån iaf..de vinner man inget på..
det kan ta ett tag att lära känna varann..man kan ha en passionstid o när verkligheten kommer de gör den alltid kanske sin partner inte är den man förväntade sig..tyuvärr..
jag blev dumpad.av min tjej.,,hon var gravid i 4månaden...
vi var bägge superglada över barnet..
nu talar hon inte me mig..inte nå..har gjort abort..så ja man kunde ju ha de bättre o må bättre..

life is a biatche and then u die..bara o försöka se positivt o förbättra sin självkänsla o inse att de kanske inte alltid är ens eget fel..

2 126 Inlägg
10 augusti 2008
Racso skrev:
Roundcube skrev:

Samma här! sad

Kan ju säga att jag litar inte på en jävel längre definitivt inte det motsatta könet! hmm

DFFL
9 020 Inlägg
10 augusti 2008
Big_JN skrev:
Racso skrev:
Roundcube skrev:

Samma här! sad

Kan ju säga att jag litar inte på en jävel längre definitivt inte det motsatta könet! hmm

Alla jag träffar ger jag en chans.
Men jag litar inte på någon förrän de bevisat att jag kan, och det tar många år.

Och det kan folk tacka det kvinnliga könet för.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Diamond
540 Inlägg
11 augusti 2008
förhållanden är skit som sagt..  kärlek är bara nåt påhittat...

I'm Rick James Bitch!

Bilbyggare och medmänniska
100 Inlägg
12 augusti 2008
Jag är oxå där efter 10 års förhållande...........mår illa 24/7.
På dagen går det bra för då har jag oxå min dotter. Men på kvällar och nätter så är det såå jävla ensamt.

Skönt att det är Vallåkra till helgen så jag får jobba med det hela helgen och koppla bort allt.

Så du tjej som är nyfiken av dig...jag finns i DNS Trading tältet......hihihi
En Dejt kanske??
Senast redigerat av Tobbe A (12 augusti 2008)

anna_catharina
12 augusti 2008
Det kommer du ju aldrig komma över tyvärr. Jag vet inte vad jag skulle göra utan min karl. Fy fan! Tkr synd om dig tjejen.

2 283 Inlägg
12 augusti 2008
Tog slut mellan mig och tjejen för några dagar sen och det känns förjävligt mår inte alls bra, ska börja hos psykolog nästa vecka för jag är fan helt jävla knäckt.!

Så det blir nog ingen Vallåkra för min del pga detta.

R.I.P. Michael Jackson!

8 156 Inlägg
12 augusti 2008
Jag lider med er alla. sad
Inte för att det är någon tröst, men jag har också fått känna på baksidan av livet.
Det bästa är nog att försöka distansera sig, men att försöka att vara vänner.
Att titta på foton och lukta på kläder som tillhör ex:et är nog det sämsta man kan
göra, men ibland är det skönt att drunkna i känslor och deppa ihop totalt.

Försök att umgås med människor som inte påminner dig om ditt ex.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

133 Inlägg
12 augusti 2008
inse att han är ett svin, skriv upp alla negativa saker om honom, och när du saknar honom så läser du lappen. Försök vara med dina vänner så mycket som möjligt och undvik vara själv.
Tiden läker alla sår, det är faktiskt så. Det kommer alltid finnar ärr kvar, men det kommer bli bra, jag lovar.

Men samtidigt måste du släppa "han är den enda jag vill leva ihop med" för du har inte träffat alla, jag lovar dig att du kommer hitta en människa som behandlar dig minst lika bra.

Hoppas allt löser sig, jag lider med dig..

If you don't live for something, you'll die for nothing

Sök