3223
Sök

Alkoholmissbruk..

509 Inlägg
17 augusti 2008
Du har så rätt så
NiclasT skrev:
Han eldade ner en byggnad, han ska leva på existensminimum hela livet och sättas i fängelse tills han ruttnar.

Hade jag träffat någon av er.......

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
NiclasT skrev:
Han eldade ner en byggnad, han ska leva på existensminimum hela livet och sättas i fängelse tills han ruttnar.

men seriöst , skall skattebetalarna behöva lida för att en full finnig idiot har svårt att hålla sig i skinnet
när han har druckigt några öl ???

klart som fan han skall betala tillbax.

jag kan ju råna en bank å gömma pengarna , sen när jag åker dit så skyller jag på fyllan och då behöver jag itne betala tillbax..

hadde jag träffat någon av er ????+ vad fan menar du med det , kom du bara jag kan argumentera dig till söms

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

ATMTA
17 augusti 2008
Trådstartare
blacken skrev:
19-åring krävs på 7 miljoner
Sverige 15 aug 19:58

En 19-åring man krävs på nästan 7 miljoner i skadestånd sedan han orsakat en stor förskolebrand i Malmö.

För ett år sedan festade ett gäng ungdomar vid Djupdals förskola i Limhamn i Malmö. Den 19-årige mannen tände eld på ölflak. Branden spred sig till förskolan som totalförstördes, skriver Kvällsposten.

Ett halvår senare kunde 19-åringen knytas till branden sedan några kamrater berättat för sina föräldrar vad som hänt.

På fredagen dömdes han för mordbrand till fängelse i 1,5 år. Dessutom kräver Malmö kommun drygt 6,5 miljoner i skadestånd. Kravet kommer behandlas i en separat rättsprocess

Elda bärs!. Har ungdj""""na ingen som helst respekt för viktiga saker längre..

Hahahaha! lol

Snacka om ägd! Hel rätt också! Att vara alkoholpåverkad är ingen ursäkt!!!

182 Inlägg
17 augusti 2008
NiclasT skrev:

Du har verkligen extremt bra argument för din åsikt.. Nåt säger mig att kunna argumentera för sin åsikt inte är nåt du gör på dagligen!

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
17 augusti 2008
Hade han motiv att skolan skulle brinna ner så är det ju en sak. klantade han sig så tycker jag inte han ska sitta i buren.

Vem som helst av er hade ju kunnat klanta er under en burnout under en kväll och meja ner 10 pers i puibliken.

blacken
17 augusti 2008
Trådstartare
Koxen skrev:
Hade han motiv att skolan skulle brinna ner så är det ju en sak. klantade han sig så tycker jag inte han ska sitta i buren.

Vem som helst av er hade ju kunnat klanta er under en burnout under en kväll och meja ner 10 pers i puibliken.

Och då så får man stå för det, fullt ut..

1 688 Inlägg
17 augusti 2008
6.5 miljoner och 1.5 års fängelse för att tänt på en byggnad...
Dra i dig en 70a, sätt dig i bilen och kör ihjäl någon och du är ute ur buren inom 1 år...

Hejja Sveriges rättssystem!

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
17 augusti 2008
blacken skrev:
Koxen skrev:

Du hade säkert tyckt det om det var du själv också? peppa domstolen till ett högt straff under sin egen rättegång för att man klantade sig.

blacken
17 augusti 2008
Trådstartare
NiclasT skrev:

Du tycks att ha lite svårt att förstå vissa saker, man HAR ansvar för sina gärningar/tilltag, att man är packad när man dabbar sig är INGEN ursäkt eller förmildrande omständighet alls. Det straff som han fick är väldigt bra av myndigheterna, för det skickar en signal till alla snorungar fulla som nyktra och som ställer till det i samhället att skärpa sig.

Sedan så kan man även lägga ett stort klander på hans polare dom skulle ha ingripit och hejdat  idioten, eller släckt elden innan den blev för stor.

Att sedan komma med diverse hot typ "en fot i nian", eller "hade jag träffat någon av er" är kanske inte fullt så lyckat, för det finns en risk att din önskan inträffar och att vederbörande ÄR mycket större,elakare och brutalare än vad du är..

blacken
17 augusti 2008
Trådstartare
Koxen skrev:
blacken skrev:
Koxen skrev:

Du hade säkert tyckt det om det var du själv också? peppa domstolen till ett högt straff under sin egen rättegång för att man klantade sig.

Kan man inte stå för det man gör då är man patetisk. Visserligen så kan det svida rejält men..

Withlimb
210 Inlägg
17 augusti 2008
Losgard skrev:
Dra i dig en 70a, sätt dig i bilen och kör ihjäl någon och du är ute ur buren inom 1 år...

Eller ladda ner en film och få mer än så.

Sveriges rättssystem har alltid varit helt åt helvete. Folk som gör grova brott daltas med och "de hade en svår uppväxt" och "de visste inte bättre". Skulle man slå ihjäl någon och sen säga att man blev slagen hemma skulle man säkert få ett mildare straff pga det. Nä, den killens straff kanske är lite i överkant men det är ändå han som har gjort det och han får stå sitt kast. Vart ska man dra gränsen för när ett brott är förlåtligt och när det är så grovt att man ska bli straffad livet ut?
Senast redigerat av Hoevding (17 augusti 2008)

105hk rent vansinne!

906 Inlägg
17 augusti 2008
r-ted skrev:
NiclasT skrev:

men seriöst , skall skattebetalarna behöva lida för att en full finnig idiot har svårt att hålla sig i skinnet

jag kan ju råna en bank å gömma pengarna , sen när jag åker dit så skyller jag på fyllan och då behöver jag itne betala tillbax..

hadde jag träffat någon av er ????+ vad fan menar du med det , kom du bara jag kan argumentera dig till söms

Vadå betalar du mer skatt för att någon bränner ner en förskola?

=)

blacken
17 augusti 2008
Trådstartare
740Fors skrev:
r-ted skrev:
NiclasT skrev:

Han BETALAR ju skatt och vid ett sådant stunt som skitungen gjorde så blir det ett hål i den kommunens utgifter som det INTE är budgeterat för och byggnaden MÅSTE uppföras på nytt = skattekostnaden ökar..

1 688 Inlägg
17 augusti 2008
740Fors skrev:
r-ted skrev:
NiclasT skrev:

Pengarna kunde ju gått till något vettigare åtminstone, t.ex sjukvård eller annat.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

804 Inlägg
17 augusti 2008
Losgard skrev:

Klart man ska få ta konsekvenserna av sina handlingar. Har man förstört något för 6,5mille får man se till att betala tillbaka.
Problemet i din tankegång med att köra ihjäl någon ligger inte i killens straff på 6,5mille utan att människoliv värderas för lågt i vårt samhälle. 1 människa som arbetar 40år och betalar in skatt på lågt räknat 100´000kr/år borde då räknas som 4mille förlust för samhället. Det skulle även vara ett lämpligt straff för folk som tar död på någon oavsett om det är genom rattfylla eller mord.

906 Inlägg
17 augusti 2008
blacken skrev:
740Fors skrev:
r-ted skrev:

Han BETALAR ju skatt och vid ett sådant stunt som skitungen gjorde så blir det ett hål i den kommunens utgifter som det INTE är budgeterat för och byggnaden MÅSTE uppföras på nytt = skattekostnaden ökar..

Så du påstår att skatten ökar varje gång det händer något med kommunens egendom? Vad har ni för kommun? Aldrig någonsin varit med om att skatten ökar för kommunens egendom förstörs, för sånt är redan inräknat i grundskatten, om den skulle öka varje gång så skulle vi ej haft några pengar kvar när lönen kommit:)

=)

1 396 Inlägg
17 augusti 2008
r-ted skrev:
NiclasT skrev:

Skattebetalarna? Du hade eget företag va? Hur mycket gömmer inte du undan? Sluta snacka bullshit...

Givetvis ska han straffas och betala, MEN jag tycker ändå att det är hårt, lite medkänsla får man faktiskt ha. Eftersom att alla kör med "Tänk om", tänk om det var din son? Tänk om?

Nu svarar du: Min son skulle aldrig gjort något sånt, jag uppfostrar honom väl osv.

Det enda jag har sagt är att jag tycker att det är lite hårt, jag menar absolut inte att han ska få belöning för vad han har gjort.

Och vem fan tror du att du är? Bring it ...

Edit: Personliga angrepp, slag under bältet m.m smile
Senast redigerat av NiclasT (17 augusti 2008)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

1 396 Inlägg
17 augusti 2008
sand3rs skrev:
NiclasT skrev:

Du har verkligen extremt bra argument för din åsikt.. Nåt säger mig att kunna argumentera för sin åsikt inte är nåt du gör på dagligen!

Du har inte läst mina andra inlägg?

1 396 Inlägg
17 augusti 2008
Förstår att hälften av alla är förbannade bakom sina tangentbord här nu, det är väl tur att ni har datorer för att kunna känna er macho.

Det ENDA jag sagt är att jag tycker att det är hårt och att det är synd om killen, har aldrig någonsin sagt att han ska belönas eller att han ska gå fri från allt.

Men tänk på vad det är för brott han begått?
Han har inte mördat, våldtagit eller förstört någons liv, då skulle han ju fått lägre straff.

Och Ni som tjötar om skattepengar, som tidigare sade; Skatten höjs inte för att någon bränner ner en byggnad....

Försök tänka er in i hans situation, tänk om det hade vart du som hade gjort bort dig?

HAN SKA STRAFFAS, men JAG tycker att det är ett hårt straff för ett just den sortens brott!

Förstår ni vad jag menar?
Senast redigerat av NiclasT (17 augusti 2008)

Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 augusti 2008
Buss på bara..   tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök