oumi skrev:
Tjena.
Det första jag kan rekommendera är att surfa in på
www.nordicaudi.com, där finns mycket kunnigt folk och bra tips.
Jag tycker att du ska göra ett byte. Quattro är kul helt enkelt!
ABY-motorn som sitter i audi S2 från och med -93 har i stort sett samma innehåll som motorn i RS2 (ADU) och S4 (AAN) m.fl.
Tidigare årsmodeller (91-92) av audi s2 hade motorkoden 3B. Största skillnaden mellan den gamla och "nya" motorn var att nu hade motorn ABY) fått ett nytt tändsystem som innefattade en tändspole per cylinder m.m. Dessutom sitter 6-vaxlad låda på alla dessa bilar.
Trimpotential finns det hur mycket som helst av, allt ifrån småtrim till rejäla grejjor.
Du kan ju alltid börja med att få tag i RS2-prylarna, dvs turbo, spridare, grenrör och ett bra chip (finns fler RS2 upgrades) så är du någonstans runt 320-360 hästar. Det rör på sig bra och är "bolt on". Brukar finnas grejjer ute på blocket med jämna mellanrum om man inte vill köpa nytt (dyrt) Grenröret i S2 original är värdelöst.
Utseendemässigt kan det vara lite lite trist om man vill ha värstingkjolpaket och liknande, men det tycker jag inte att man ska ha på dessa bilar. RS-front och fina fälgar räcker bra.
Har hört mycket gott om 034motorsport på Nordicaudi och funderar själv på att ta hem prylar därifrån. Du kan även kolla på quattro.se om du letar reservdelar till äldre audis.
Om något är fel så rätta mig!
MVH