1928
Sök

"Amerikanska blinkers" till V40?

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Hej!

Precis som rubriken lyder så hade jag velat fixa detta. Var inne på mekonomen idag och dom hade några saker de trodde skulle fungera men de visste inte hur man kopplade det =/
Det var en två polig sockel (?) samt en lampa som lös med 5W då den inte blinka och blabla watt när den blinka.

Vet någon hur sånt här skall kopplas? Eller har någon, någon bättre ide på hur jag kan göra? smile
Hade tänkt tjuva ström från dimljusen då dessa inte längre finns.

Någon som kanska har lust att slänga ihop ett snabbt kopplingsschema och en lista på alla saker jag behöver och vart jag hittar de? smile
Skulle verkligen uppskattas!

Tack på förhand!

96 Inlägg
18 augusti 2008
http://www.x40nordic.com

Där finns det ett par trådar om just USA-blinkers. Plus att det finns många som vet hur man gör.
Senast redigerat av Crusty_83 (18 augusti 2008)

289 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Okej, får la ta å kolla där.
Om ingen annan här känner för att hjälpa till smile

4 822 Inlägg
19 augusti 2008
Det är ju bara att skaffa 2st lampfäste med artnr 30859501 och 2st 2 poliga lampor lampor med artnr 980557 sen är det bara att byta ut dom mot dom som sitter där idag, du behöver inte koppla om nånting.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

289 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Och detta passar utan någon som helst modifikation?
Hur kopplar jag för att detta skall tändas när jag slår på dimljusen då? Vill helst inte köra runt med detta hela tiden då jag hört att polisen inte alltid är så glad på det.
Tack för svaret iaf smile

4 822 Inlägg
20 augusti 2008
Ja det ska passa utan att behöva göra nånting, möjligen får du modda styr klackarna lite för det fick jag göra på min V70 när jag skulle ha i dom vanliga lampsocklarna i usa blinkersena.

Hur du ska koppla så att dom tänds/släcks via dinljusknappen vet jag inte riktigt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök