3069
Sök

Hur gör man för att gå ur svenska kyrkan??

956 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Tänkte lämna svenska kyrkan,men vet inte hur man ska göra.
Nån som kan ge mig svaret?

eldus veldus

8 883 Inlägg
18 augusti 2008
Du tar kontakt med dom, svårare är det inte.

Fotograf på tierpidag.se

956 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Men läste nyss en artikel om att man fyller i nån blankett på nätet som man sedan skriver ut.Men hittade ingen blankett på kyrkans hemsida

eldus veldus

8 883 Inlägg
Fisketokig
2 997 Inlägg
18 augusti 2008
http://www.uturkyrkan.se/formular/

Haha, kul att detta kom upp... skickade iväg mitt innan jag åkte till jobbet i morse. fyllde i blanketten igår.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

956 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
får tacka så mkt då..då ska jag ta och fixa det där nu

eldus veldus

Fisketokig
2 997 Inlägg
18 augusti 2008
golf88 skrev:

och glöm inte att köpa en uturkyrkan-tshirt eller en tröja till hunden med samma budskap big_smilebig_smilebig_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

956 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
golf88 skrev:

och glöm inte att köpa en uturkyrkan-tshirt eller en tröja till hunden med samma budskap big_smilebig_smilebig_smile

haha nej det lär jag ju köpa..både till mig och hunden..

eldus veldus

Med.lem
3 759 Inlägg
18 augusti 2008
Fixat!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

194 Inlägg
18 augusti 2008
Hehe, var lite humor när jag gick ur kyrkan! Prästen frågade varför och jag förklarade, han såg ut som en ledsen hundvalp, nästan så han var påväg att börja grina. Också tog han farväl som om vi var gamla vänner som aldrig mer skulle ses! Aldrig sett gubben förr! smile

162 Inlägg
18 augusti 2008
Får ens barn döpas om man går ur svenska kyrkan?

162 Inlägg
18 augusti 2008
Ranta skrev:
Får ens barn döpas om man går ur svenska kyrkan?

Alltså om ingen av föräldrarna är med i svenska kyrkan?

Eliminator
1 441 Inlägg
18 augusti 2008
Nej , och du får ej gifta dig/begravas, men det är väl inget man behöver oroa sig om?

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

194 Inlägg
18 augusti 2008
Sokrates skrev:
Nej , och du får ej gifta dig/begravas, men det är väl inget man behöver oroa sig om?

/Tommy.

Fel, du får begravas på kyrkogården, den avgiften kommer man aldrig ifrån. Men du får inte hålla begravningsceremoni där. Du får gifta dig om den andra parten är med i kyrkan, och dop har inget med dig att göra heller, det är ju ifall barnet ska med i kyrkan eller inte.

Eliminator
1 441 Inlägg
18 augusti 2008
n0sferatu skrev:
Sokrates skrev:

/Tommy.

Fel, du får begravas på kyrkogården, den avgiften kommer man aldrig ifrån. Men du får inte hålla begravningsceremoni där. Du får gifta dig om den andra parten är med i kyrkan, och dop har inget med dig att göra heller, det är ju ifall barnet ska med i kyrkan eller inte.

Naturligvis inte, det var ju det jag menade.
Går ju inte att gräva ner männskor på bakgården precis, så de är skyldiga att bereda plats, men nån kyrklig cermoni blir det ju inte,,,

Varför skall man döpa barnen om man är emot kyrkan då?.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

194 Inlägg
18 augusti 2008
Sokrates skrev:
n0sferatu skrev:
Sokrates skrev:

/Tommy.

Naturligvis inte, det var ju det jag menade.
Går ju inte att gräva ner männskor på bakgården precis, så de är skyldiga att bereda plats, men nån kyrklig cermoni blir det ju inte,,,

Varför skall man döpa barnen om man är emot kyrkan då?.

/Tommy.

Min dotter är döpt, och jag svarar precis som jag sa till prästen: Det är tradition. (Sen att farmor skulle göra mig arvslös i annat fall hör inte hit tongue )

Sen ville iofs dotterns mamma att hon skulle döpas också så.
Senast redigerat av n0sferatu (18 augusti 2008)

blacken
18 augusti 2008
Min dotter är döpt, och jag svarar precis som jag sa till prästen: Det är tradition. (Sen att farmor skulle göra mig arvslös i annat fall hör inte hit  )

Ja det är ju sjysst emot ungen att pådyvlas något som den sedan kanske inte vill, och blir sedan tvungen att gå in på Garaget för att få hjälp att gå ur kyrkan.. tongue

194 Inlägg
18 augusti 2008
blacken skrev:
Min dotter är döpt, och jag svarar precis som jag sa till prästen: Det är tradition. (Sen att farmor skulle göra mig arvslös i annat fall hör inte hit  )

Ja det är ju sjysst emot ungen att pådyvlas något som den sedan kanske inte vill, och blir sedan tvungen att gå in på Garaget för att få hjälp att gå ur kyrkan.. tongue

Ja aj fan! Kanske får fixa en användare åt henne på en gång! smile

Troligen galen...
567 Inlägg
18 augusti 2008
jag bidrar väl ochså med en länk som kanske svarar på lite frågor: http://www.ateism.se/uturkyrkan.html

1 688 Inlägg
18 augusti 2008
Var har ni för anledning att gå ur kyrkan? Det är ju inte direkt några stora kostnader/år. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök