Hello! efter att intresset för golfen svalnar har jag skaffat mig en annan bil..
Fråga mig inte varför det blev en Opel Vectra, men den funkar, var nybesiktigad och billig!
Planerna med denna bil är väl samma som det var med golfen ibörjan. Dock har jag bestämt mig redan nu att om denna krockas så ska den skrotas direkt! Tragiskt eller ej, men golfen kostade bara för mycket att göra iordning..
jaja vi märker väl vad som händer med den.....!?
skit samma här kommer iaf lite bilder på hur den såg ut när den köptes!
vart inne ett drag i fronten..
Senast redigerat av Hasselstrom (23 december 2008)
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Sedär ja! En riktig bil! Hehe, fan jag fick ju minnen av den.. saknar min gamla Vectra ju.. Gick både fort och billigt.
haha riktig och riktig, den duger:P (är ju bmwpojk egentligen)
Faktiskt går dom ruggigt billigt och snabbt! 200 knyck gick det faktiskt att få upp den i
men det som förvänar mig mest är att den bara väger 50kilo mer än min golf!?
Din vectra där var riktigt fräck:) är ute efter liknande fälgar som du hade... breda med kant och ungefär 14,15 tum.. Har inte hittat några som bra och billiga bara..
mvh hasselstrom
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Det är MIM Parma-fälgar till BMW jag hade på min. Nån jubelidiot som trodde dom skulle passa på hans nyinköpte E36a. Jag fick dom billigt... Blev ju fett på dmin bil iaf. 7x15 med ET13. Breda utåt som bara den. Vingen är från en Honda CRX Del Sol.. Passade också kanon. Hade samma vinge på Vectran efter den. 215 var inga problem med min, och då satt vi fyra pers i den. Opel har alltid gjort lätta bilar med relativt kvicka motorer. T.ex min gamla Commodore från 1967. Motorn är en rak sexa helt i gjutjärn. Väger nära 250 kilo, ändå väger inte bilen mer än 1240 kg. Med dragkrok!
Jag har fastnat för Opel, det är inga direkt dyra delar till dom och billiga att åde äga och köra. Förutom den jag har nu. Den är ganska tung och har automatlåda. Men smakar det så kostar det.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Sätt en voltmätare på batteripolerna, starta bilen och gasa upp den till typ 3000rpm, då ska du ha 14 volt, har du inte det e antagligen generatorn kass. Men det kan mycket väl vara batteriet också, ett batteri har en livslängd på ca 3 år.
Sätt en voltmätare på batteripolerna, starta bilen och gasa upp den till typ 3000rpm, då ska du ha 14 volt, har du inte det e antagligen generatorn kass. Men det kan mycket väl vara batteriet också, ett batteri har en livslängd på ca 3 år.
Mvh Erick
ska testa detta. men har aningar på batteriet.. kunde köra 2 mil innan all must var slut.. i min gamla bmw kom jag 1km med avstängda lysen då generatorn var urkopplad.
tror att batteriet tar dålig laddning (har laddat det i två timmar nu och det har inte tatt nåt)..
Är inte alls gammalt batteriet, kanske 3-4 mån, så jag lurar på om det är nåt fabrikationsfel eller en cell som har gått..
äh bara att prova med ett annat..
mvh: anton
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Trevligt med fler Oplar i stan:) En diamond edition ser jag att det är. Grattis till en trevlig bil. Ang. laddningen skulle jag rekommendera dig att kolla kabeln som går till D+ på generatorn, det är den som går till lampan i instrumenteringen. Är det dålig kontakt på den/kabeln av så laddar inte bilen. Har vart ute för det felet själv, samma motor fast i en Omega.
Trevligt med fler Oplar i stan:) En diamond edition ser jag att det är. Grattis till en trevlig bil. Ang. laddningen skulle jag rekommendera dig att kolla kabeln som går till D+ på generatorn, det är den som går till lampan i instrumenteringen. Är det dålig kontakt på den/kabeln av så laddar inte bilen. Har vart ute för det felet själv, samma motor fast i en Omega.
Ja en till har väl ingen dött av:cool:
Diamond japp! men vet inte vad det är för skillnad egentligen? Är hyffsat nöjd med bilen hittills med tanke på priset, men visst har den lite skönhetsmärken här och var:P
Ska genast kika på detta i morgon! låter rimligt i mina öron, då instrumentlampan inte lyser fast den inte laddar!
Du verkar kunna mycket om opel (iaf om man tittar på din bilsamling), så du kanske vet hur man får bort förstervevarna ifram? Kan bara inte begripa hur dom sitter! haha
mvh// hasselstrom
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"