9-3, 98-02 Stort tipps är att kika växel lådan! kan bli problem med slitna synkringar och det är inte så billigt att fixa om man inte är händig. har för mig de kostar runt 10 000 på Saab. märks genom att växlarna kan vara svåra att få i eller få ur. särskillt 3an och 5an.
kolla efter rost (såklart)
be en polare/säljaren att köra iväg bilen från parkerings platsen och kolla om det har läckt olja eller så.
kika så det inte är olja i kylar vattnet
jag tror du har motorgaranti i 8 år eller 15 tusen mil... men är inte helt hundra på just den modellen, men så är det på min aero. detta beror på att Vevhusventilationen är lite sådär, men har man kört vettigt, inga kamikaze accelerationer med kall motor, inte stänga av den direkt efter hårdkörning och gärna extra täta olje byten (vart 500 mil är bra men inget krav)
Pixelfel i displayen är sjukt vanligt också, kostar ca 1500 för en ny (inte helt 100)
hmm.... kolla tanklocket så de inte e helt upprostat också.
allt jag kunde komma på just nu.
MVH