3053
Sök

En lite annorlunda fråga

198 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Någon mer som blir stressad av mobilen o datorn? alltså måste alltid kolla på mobilen eller datorn. hur går ni till väga för att slippa det isf? tvångstankar typ.

195 Inlägg
26 augusti 2008
Har precis samma problem, händer ibland att jag plockar upp mobilen och stänger av knapplåset bara för att sätta på det igen. Dessutom har jag fått för mej att man måste ladda ur mobilbatteriet helt innan man laddar igen. Kan vara RIKTIGT jobbigt ibland...

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 augusti 2008
Samma sak här! Tar upp knapplåset bara för att slå på det igen... hmm

Datorn e lite mer lugn, då jag sällan är hemma.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

FreddeK
26 augusti 2008
japp klart man blir stressad...och svarar man inte någon gång så får man skit för det för det var ens chef som ringde eller något. ne fan man kan ju inte ens få en lugn stund på skithuset numera.
Senast redigerat av Freddeponken (26 augusti 2008)

3 714 Inlägg
26 augusti 2008
mobilen brukar låsas upp/låsas otaliga ggr per dag och även  kolla vad klockan är var 5:te minut typ

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
26 augusti 2008
bollen1986 skrev:
mobilen brukar låsas upp/låsas otaliga ggr per dag och även  kolla vad klockan är var 5:te minut typ

Känns igen. smile Fast jag blir inte stressad av det. Är bara stressad när jag inte har mobilen med mig.

/ichi

1 079 Inlägg
26 augusti 2008
Sitter ibland stora delar av dagen i telefon på jobbet. När jag är ledig kan det resultera i att jag ibland blir stressad av att ständigt vara tillgänglig då låter jag telefonen ringa bara. Asocialt ja, men skönt att få ha det lugnt ibland.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
26 augusti 2008
Är helt fanatisk med mobilen.. Blä. Men, man kan ju missa nått wink Datorn är också en nära vän tyvärr tongue

Even fools they say, can find a way out of the dark.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
26 augusti 2008
jo,,, och att man har msn på mobilen underlättar ju inget precis hmm

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

804 Inlägg
26 augusti 2008
Mobilen är inga problem för mig, känner jag inte för att svara skiter jag i det. Är det något viktigt får dom snacka in på mobilsvaret eller skicka ett sms så hör jag av mig när jag känner för det.

Internet är värre, så fort jag är hemma måste jag kolla mail och forum lite hela tiden. Men det är ändå inte så att jag inte kan vara borta några dagar utan att ens bry mig.

Jag har inställningen att bara för man KAN vara tillgänglig hela tiden har man ingen som helst skyldighet att vara det. Tekniken ska lyda under mina villkor och absolut inte styra över mig.

Sen läste jag en brittisk forskningsrapport som visade att dagligt smsánde sänker ens IQ med ~10enheter för att hjärnan hamnar i konstant beredskapsläge. Medans puff-puff sänker IQ med ~4enheter, så ni sms-nördar kan ju tänka på att ni blir dummare än haschtomtar. ;o

2 126 Inlägg
27 augusti 2008
Hade problem med mobilen innan , kände mig konstant "jagad" men nu har jag den bara med mig när jag kör ifall nåt händer!
Men nu har jag FAN fått problem med datorn/internet istället! Kollar konstant bl a e-mail, G-org och IMDb eller vissa "nedladdnings" sidor efter nya grejor, fan nästan blivit en tvångshandling för att må bra! hmm

DFFL
9 020 Inlägg
27 augusti 2008
Jag vill veta när saker händer.
En mobiltelefon som möjliggör att folk kan kontakta mig vare sig det är viktigt eller ej är ju perfekt.
Och internet, vilken fantastisk uppfinning.
Jag vet vad som händer i hela världen direkt när det händer, kan ju inte bli bättre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

341 Inlägg
27 augusti 2008
Det gäller väl att sysselsätta sig med andra saker.. Till slut så tänker man inte längre på att sitta vid datorn.. Kanske svårt men man får tvinga sig själv. Lite självdisciplin.
Jag har personligen varit besatt av MSN.. Men sen skaffade jag mig ett liv!

Drive it like you stole it

Professional dreamer
398 Inlägg
27 augusti 2008
Jag är alltid inloggad på msn. Nu när jag delar dator med broshan är det dock aningen stressande när han loggar ut mej, för att själv vara inloggad på msn.. yikes
Bara att acceptera antar ja.. wink

När jag inte är ute och tränar, så sitter jag ofast framför datorn och snackar i nallen.
Vaaad gjorde man innan dessa två tekniska fenomen upptäcktes?! tongue
När man åker någonstans och på halva vägen inser att man glömt mobilen hemma!?

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
27 augusti 2008
Blir väll inte stressad av varken mobil eller dator, däremot så visst rycker även jag upp luren stup i kvarten för att kolla knapplås. Det beror dock på att man brukar ringa upp folk när mobilen ligger kvar i fickan, riktigt irreterande och räkningen brukar inte heller bli någon rolig historia.

Rock'n Roll

2 283 Inlägg
27 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Jag vill veta när saker händer.
En mobiltelefon som möjliggör att folk kan kontakta mig vare sig det är viktigt eller ej är ju perfekt.
Och internet, vilken fantastisk uppfinning.
Jag vet vad som händer i hela världen direkt när det händer, kan ju inte bli bättre.

Sant.

R.I.P. Michael Jackson!

4 506 Inlägg
27 augusti 2008
Det stämmer helt å hållet!
Varjegång jag åker ut till polarn på vichan o sover över där ngra dagar.
så känner jag mig mkt lugnare efteråt. Och mer utvilad.

För där använder jag ej datorn, Och mobilen ja den lägger jag på hyllan
när jag känner för det.

Kan du andas kan du dö.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
27 augusti 2008
Mobilen har jag konstant koll på.. Tar upp den lite då och då för att kolla ifall jag fått sms då jag smsar rätt mycke.. och msn är konstant på om jag sitter vid datorn

25 Inlägg
27 augusti 2008
Själv har ja alltid två mobiler med.. Brukar surfa mycky i nätet med "nallen" och de e ju int övertygande att man kan bli lite stressad med sån livstil big_smile
De e bra ide att stänga alla datorer, mobiler och alla andra leksaker minst en gång i veckan för att bara ha lite ledigt. smile T.ex om man e hem och chilla med flickan, varför nånting sku vara så viktigt att man måste läsa alla meddelander som man får big_smile Facebook och alla andra sån, kan ju vänta för mig så ja vill int kolla på dem varje 15 minuter för nya kommenter big_smile

Sök