efter lite övervägande så slänger jag upp en liten tråd på när jag fränar till vinterbilen lite
Eftersom Granadan ska göras iordning, till en fin häftig bruksbil så kommer jag väll åka denna 240 i vinter
bilen är besiktad men avställd så bara där börjar det ju bra när man slipper besikta och skit
bilen har även bara 4st ägare innan mig och har bara gått 23000mil, vilket jag anser som lite för att vara en -83
ja förutom det bilderna visar så ska bilen bli mattsvart, äldre framskärmarna, tonade rutor, board i framrutan, malteserkors (stavas?) på framdörrarna samt 850 navkapslar
jaja, vi börjar väll med lite bilder då
så här såg den då ut när jag bytte åt mig den, inge vidare vacker eller fränt
men mellanaxeln var ju deffekt
så jag började med att riva bort den gammla
och sen var det dags för en lagom sänkning
ja och lagomt låg vart den ju
sen tyckte jag den lät så fjantigt och gubbigt så jag kapade bort sista dämpare (fjortisvarning
)
sen slet jag bort dom groteskt fula listerna
sen kom jag över USA lycktor och vindavisare gratis, och fräsch var dom med
men eftersom lycktorna är till äldre 240 så blev det lite ""seriösa" modifikationer (inte så noga, bara en vinterbil) här sitter iaf polaren och kapar i frontplåten eftersom den är för hög eller vad man ska säga för lycktorna
perfekt
ramarna till lycktorna satt ju som gjutet efteråt
och sen så stämmde ju inte fästena till lysena heller, så dom fick vi också göra om, lite bökigt med första lycktan, men andra gick bra när man visste hur man skulle göra... här är iaf ena på plats
här är iaf båda lycktorna på plats, dock fick vi kapa grillen lite för den vart för bred med dom här lycktorna, ser inte bra ut med krom listerna på grillen, men dom ryker snart får ni se om nån bild
vindavisare monterade
just ja, jag glömde en bild på när vi höll på att montera nya mellanaxeln
och slutligen en par bilder på hur den ser ut just nu (eller innan vindavisarna monterades)
här har jag dock inte gjort nånting åt grillen än
här har jag iaf tagit bort krom listerna på grillen, vart ju MKT bättre
och en bild bakifrån... lagomt låg va? njurbälte rekomenderas
så där ja, det är vad jag har hunnit med sen jag bytte åt mig den
vi får väll se vad nästa blir som man gör