29 augusti 2008
Trådstartare
hej! Jag köpte nu min 3dje nissan 200sx. Dock den med minst motor men enligt mig mest värd pengarna utav dem alla..¨
Först lite information om bilen.
3" ifrån turbon t25 ( orignal )
Original IC
Enbart vatten kylning
Steg 1 chip'
nej har inget oljekyl eller så
Jag köpte bilen och visste att grenrör till turbo ( insugs packningen ) behövde bytas. men kunde dock köra vanligt o fint utan några som helst problem enligt verkstad. Den laddar
vanligt 0.8 ungefär och laddade nu 0.5 , jag blev rekommenderar add inte ladda pga turbons läckage. Jag körde o körde , lungt o fint. Inga problem alls, tryckte lite o dumpade . Fortsatte. ställde bilen och gick o åt. Kom tillbaka, startade och bilen rök mkt mkt mkt vitt ur avgassystemet. Jag körde vidare, det började ryka ur motorhuven lika tjock vit rök. Jag öppnade, öppnade kylet då bilen stod på mitten värme för o se så det inte kokade. Luktade om det fanns bensin lukt eller dylikt i kylet, tänkte mest på topplocks packning. Men nej då inga problem där. Röken luktade typ sot / lite bränd rök eller ngt. Mer då jag gasade lite, och mest då jag gasade så turbon började ladda lite t.ex. När jag gasade iväg lite lungt så lät det lite ngnstans som det aldrig gjort innan, som typ turbo fläkten splitrats och det bara var delar som rörde sig i den. Eller som om det låg en nyckelknipa i motorhuven ngnstans vid turbon.. Jag söker nu någon som kan hjälpa mig med detta. Jag tror själv det är turbon. Och det borde det vara. Då vattnet INTE kokar på bilen, eller sprutar upp om du öppnar kylet vid hetta. Kanske man till o med har tur att finna en duktig 200 person som kan anta sig jobbet. reparera , beställa nya delarna som behövs. Jag betalar självklart arbetet och står för alla delar. Är i stort behov utav bilen snarast möjligt då jag har en havande flickvän i sista månaden 15 mil bort som jag åker till 3 ggr / veckan om inte mer. Så behöver bilen! Snälla hjälp mig!!!!
Senast redigerat av EmanuelH (29 augusti 2008)