Jag skall köpa en Bmw 325 87-88 och har tänkt att bygga bur i den, då är frågan hur skall jag gå tillväga för att klara besiktningen? Kan man klara besiktningen om man har bur?
Hm.. om jag inte är helt fel på det så ska man "typ besiktiga" eller vad det heter.. Man tar ju bort 2 sittplatser i bilen och det ska stå i deras papper osv.. hehe fast jag vet inte nån annan får styra upp det
Jag skall köpa en Bmw 325 87-88 och har tänkt att bygga bur i den, då är frågan hur skall jag gå tillväga för att klara besiktningen? Kan man klara besiktningen om man har bur?
Tacksam för svar
// Johan
Du får göra en ny reg.besiktning hos bilprovningen, och antagligen en ny vägning av bilen. Men ring bilprovningen så kan dom säkert ge ett bra svar.
Bilen ska omreggas om du tagit bort baksätene, men annars behövs det inte... Besiktnings gubbarna blir glada om dom kan se fästena på buren när den ska besiktas
Regbesiktning som gäller....dom kan vara j*vligt petiga med infästningar och gnäller oftas på smådetaljer så räkna med att inte lyckas första gången om du gör det själv