Min stackars harv hade lite ladd bekymmer innan. Bytte WG, magnetventil osv... allt de vanliga. Var även inne på BSR och bad dem kolla så de var rätt chip i boxen. De hela slutade med att vi hystade dit en bredbands lambda och kollade bränsle/luft, för att sen ställa laddet med en pysventil.
Och några 1,5 i ladd på en orginalspis skulle jag nog inte rekommendera, har ett chip liggandes från förra ägaren som spec beställt de från BSR, leverar lite över 350hk nånstans vid de laddet. Visst bilen går ju som ett skållat ollon, men tre stakar pekade slutligen ut genom blocket. Om nån inte tror på mig så får ni hemskt gärna köpa de av mig för en billig penning...hehe. : )
Min rekommendation är att ställa grundladd till orginal på WG (0,32bar vid 3000rpm 4:ans växel, enligt Tolerance Data) och sen ställa laddet till önskad nivå med en pysventil. Skulle de nu vara att de mot förmodan är din magnetventil som pajat, så hör av dig, har en ny liggandes som bara gått 50 mil.