Hej!
Jag har som sagt också en B36:a som ligger, mest p.g.a reservdelsbrist (motorlager!), men du ska akta dig för att använda B20-kolvar, vad jag har kommit fram till så har b18/b20 kolvar INTE samma komphöjd som b36 kolvar! Vevaxelen är det nog inte någon fara med rent hållbarsmässigt tror vevstakarna ger upp innan, fast har ju ingen direkt aning, finns ju inte så många som har trimmat en B36:a.
Sedan förstår jag inte varför en lågvarvig motor inte skulle passa i en bil, gäller bara att använda rätt utväxling. Sedan är det ju lite jobb att få en växellåda att passa man måste ju använda någon form av adapterplatta, men det finns en sak som jag funderar på och det är att den lastbilen som kom med B36:an kom också med någon Ford diesel-motor kanske det finns någon Ford växellåda med samma bultdelning som man skulle kunna använda, skulle vara grymt praktiskt!
Det enda som jag tycks fattas är lager till min motor, det är tråkigt!