Någon som vet vart man kan hitta biliga sänkfjädrar till min 745a 92. eller om någon vet hur pass griniga bes männen är på kapade fjädrar. Någon som kan komma med nåt bra tips på hur man kapar dom på lätast sätt ok hur många varv i så fall fram o bak..
Bilder på bilen kommer så fort kamreran börjar funka..
dom brukar inte gilla kapade fjädrar på besiktningen och det brukar heller aldrig bli riktigt bra. Går väl att får det bra men jag skulle varmt rekomendera en riktig sänkningssats
en kompis sa att han svetsade dit fjädrarn men ja tror inte att det ä nån bra lösning det ä nog bättre att ha två uppsättningar o byta när man ska besiktiga för det ä ju ändå så lätt..så tänkte i alla fall ja gö:)
min gamla 240 gick också igenom med det men 740 ja har nu går nog inte igenom med det för vill man ha en 740 riktigt låg så ska man ta mellan 2,5 och 3 varv på fjädern och då blir dom lösa när man hissar upp den
Senast redigerat av chevalillis (21 november 2005)
mekonomen har sänknings fjädrar för 1663kr vet inte om detta är billigt men de sänkte iaf 40mm
funkar finfint dem, lite höga i början men dem sjunker ihop! kan även meddela att jag hadde kapade fjädrar förut besiktningen hade inga invändningar mot det, det ända dem hade orsakat var att ett stag hadde gått av i framvagnen / förmodligen pga: att bilen var så stumm,
när jag fick på nya sänkningsfjädrar så vart det som att köra på luftkudde och några veckar senare var bilen lika låg o fin
Någon som vet vart man kan hitta biliga sänkfjädrar till min 745a 92. eller om någon vet hur pass griniga bes männen är på kapade fjädrar. Någon som kan komma med nåt bra tips på hur man kapar dom på lätast sätt ok hur många varv i så fall fram o bak..
Bilder på bilen kommer så fort kamreran börjar funka..