3051
Sök

stötar när jag stänger bildörren

12 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
nästan varje gång jag stänger en dörr på en bil så får jag en ordentlig stöt... blir så på alla bilar... varför får jag det? läskigt alltså, ingen annan får det..

MvH Windcueb

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
15 juni 2008
får det i audis från början av 90 talet smile

Hmm.
15 juni 2008
Har du ofta ylletröjor på dig?

Du verkar ladda mer statisk elektricitet än andra:p måste ha med dina kläder att göra tongue

1 503 Inlägg
15 juni 2008
Som min volvo tongue Blir alltid en stöt när man stänger dörren.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

2 079 Inlägg
15 juni 2008
på senare tid har jag också börjat få stötar av alla bilar när jag stänger dörren, helskumt

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

249 Inlägg
15 juni 2008
köpte en sån fetingklocka i thailand(fejk)tongue när jag har på mig den så får jag alltid en stöt om jag stänger bildörren:P

// genetorp

12 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Hmm. skrev:

Du verkar ladda mer statisk elektricitet än andra:p måste ha med dina kläder att göra tongue

nja har jämt vanliga jeans och en vanlig t-shirt...  tongue men något skumt är det.. kan kan ju knappt röra armen ibland efter en stöt^^

verkar som många har det problemet hmm

BilstereoNörd
576 Inlägg
16 juni 2008
Windcube skrev:
Hmm. skrev:

nja har jämt vanliga jeans och en vanlig t-shirt...  tongue men något skumt är det.. kan kan ju knappt röra armen ibland efter en stöt^^

Då hänger det mycket på skorna, plastsulor eller gummi påverkar...

Men det kan även bero på så löjliga saker som hårschampo, då du eventuellt sitter o gnuggar håret mot nackstödet..

Fick oxå stötar en gång i tiden men det upphörde med åldern, händer då man slutat att vara "electric" i flickornas ögon...wink
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

220 Inlägg
16 juni 2008
Får också stötar, men endast när det är tygklädsel av nån anledning.
Sitt näck eller skaffa en bil med skinnklädsel! big_smile

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

* Klåpare
1 718 Inlägg
16 juni 2008
Gno sätet med en trasa som är fuktad med sköljmedel. Det får slut på eländet. cool

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
16 juni 2008
BAE skrev:
Windcube skrev:
Hmm. skrev:

Då hänger det mycket på skorna, plastsulor eller gummi påverkar...

Men det kan även bero på så löjliga saker som hårschampo, då du eventuellt sitter o gnuggar håret mot nackstödet..

Fick oxå stötar en gång i tiden men det upphörde med åldern, händer då man slutat att vara "electric" i flickornas ögon...wink
// Tommy

Eller är det för att du får mindre hår lol

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

1 302 Inlägg
16 juni 2008
Anars så får man skaffa sig ett sådant där armband för anti eliktrisetet eller vad det heter så man inte få stötar på sig.

1 435 Inlägg
16 juni 2008
Likadant för mig när jag går ur föräldrarns renault laguna II, får i princip alltid en stöt så fort jag tar i dörren.

32 Inlägg
16 juni 2008
Äldre människor får aldrig stötar när dom resers sig ur en bil. Det beror på att dom i regel tar tag i A-stolpen och drar sig upp. All uppkommen statisk elektricitet tar då den vägen istället för att lagras i kroppen.

född blåvit
624 Inlägg
16 juni 2008
Jag har alltid fått kyssar i alla bilar jag kört oavsett klädsel på mig eller bil, antar att jag är en laddad typ tongue

Nu för tiden har jag lärt mig att det räcker att nudda dörren eller så medans man stiger ur för att ladda ur sig på vägen.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
16 juni 2008
Jag får ofta stötar när jag stänger bildörren...

Sök