3452
Sök

Sova med tomgång?

Hmm.
14 juni 2008
darkwizard skrev:
Beror väl på hur ny lastbil du har, hur mycket den drar på tomgång, den 05;ans FH12, som en annan kör drar bara 0,2 vid tomgång, så det är inte så jävla mycket dom drar.

Men kan ha varit ett kylagg eller så hade han fruntimmer besök.

drar den 0.2 vid tomgång?

typ, 0.2 i timmarn eller 0.2 per mil big_smile

4 Inlägg
15 juni 2008
Det kan ju vara många faktorer som gäller just denna utlänning, som vanligast så har de ingen ordning på de mekaniska i sina bilar. troligtvis värmaren som gett sig lr dåliga batterier. Men isf så får man välja en bättre plats o stå på så man inte stör någon.Lr helt enkelt se till så grejerna funkar. En värmare är ju bus enkel o fixa själv. O batterier snor de ju bara, har själv blivit av med 2 st 3 veckor gamla batterier. Jag står bara på tomgång när kylan kryper neråt -20 till -25. Beror på vilken bil jag kör, ny/gammal.

"Burn rubber not your soul"

4 Inlägg
15 juni 2008
Men sen om folk kan anmäla oss för att vi står på tomgång, hur faen kan de med sen o åka runt o tuta o köra som idioter runt våra bilar. Jag är ingen jävla drifting kon. Kom inte o snacka om miljö då.
sköt er själva ist

"Burn rubber not your soul"

35 Inlägg
15 juni 2008
Hjocke skrev:
Men sen om folk kan anmäla oss för att vi står på tomgång, hur faen kan de med sen o åka runt o tuta o köra som idioter runt våra bilar. Jag är ingen jävla drifting kon. Kom inte o snacka om miljö då.
sköt er själva ist

Håller med dig!!

Varför kallas det rusningstid, när ingenting rör på sig?

320 Inlägg
17 juni 2008
åk till usa, där sover man över med maskinerna igång!

dock har dom byggt "truck-hotels" vid mackarna där nu på några platser. där avgaserna tas hand
samtidigt som el & internet kopplas till hytten. sjukt.

I australien tror jag man endast stänger av truckarna vid servicar! men det beror på dom har 3 förare/bil.
inte konstigt dom maskinerna pallar 500 000 mil....

dieslar skall inte stängas av förstår ni ^

12 086 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
För de första hade den här killen inget kylagregat på bilen, det va ett vanlig grått kapellsläp.
Och jag skiter o andra ursäkter med, att stå med en sån stor motor igång på tomgång hela nätter känns inte ok! Det är väl det de handlar om.. med tanke på hur mkt en lastbil släpper ut så blir det nog en del under en natt.

Bilen va dessutom från litauen så nått partikelfilter lr liknande reningssystem finns säkert inte !tongue
Uppenbarligen är han inte själv med att göra så, jag tycker dock det är skamligt. Borde finnas bättre lösningar, det är ju några hundra ampertimmar i en lastbil, använd dom.

...
227 Inlägg
17 juni 2008
Borde man inte kunna fylla avgassystemet med nån filt eller nått så den inte får ut avgaserna och tillslut dör? big_smile

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

3 120 Inlägg
17 juni 2008
Tja, idioter finns det gott om. En chaffis som ville sova utanför vår lasthall för ett tag sen då hans inte "litade på värmaren". Köp en ny då svarade jag, inte fan står du på tomgång hela natten inne i ett samhälle.

Dieseln är helt enkelt åt helsike för billig om man inte en orkar fixa sin dieselvärmare utan står med maskinen på tomgång varje dygn när man behöver sova.

Sök