2837
Sök

Prioritering inom styling, vad anser ni?

Lidhultare.
325 Inlägg
26 juni 2008
#21
fälgarna gör bilen!

-Twiajävlen-

Blev inte som jag borde blivit
418 Inlägg
26 juni 2008
#22
Som alla andra har skrivit så är ju fälgarna första prio och sänkning. sen kanske byta lampor (det gör ju en hel del med.)
kjolpaket kmr nog sist av allt.Var iaf så för min del.
Och skaffa ingen överdriven vinge bara. liten diskret är snyggast iaf på A4. "M3-vinge" som jag har är precis lagom:P

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.

Liggsår
106 Inlägg
26 juni 2008
#23
Satsa på fälgar, sänkning och sen efter det tona rutorna och fixa till inredningen. Sen kör du lite i motorutrymmet och rensar och gör det fint, och sen kan du gå på kjolar. Men du ska ha hela paket inte en kjol här och en där. Sen kanske en vinge beroende på bil.

Den som inte kör fort är en mormor.

9 108 Inlägg
26 juni 2008
#24
Skiftnyckel skrev:
Ser att alla snackar om sänkning. Varför sänka när man kan höja? wink

För att ingen kör Jeepar eller Pickups.


There is no replacement for displacement
630 Inlägg
26 juni 2008
#25
Sänkning först. Sen fälgar. Vissa bilar ser inte kloka ut med större fälgar utan att de är sänkta... t.ex. min gjorde det.
Ska du ha kjolpaket är sänkning ett måste, tycker inte det ser klokt ut när man har ett stort kjolpaket som gör bilen låg och sen är det en stor glipa mellan däck och skärm. Då tycker jag det är snyggare med en bil som är låg på riktigt utan kjolpaket.

Så:
Sänkning
fälgar
lack


337 Inlägg
26 juni 2008
#26
litet tips bara, sätter du bara på nya sänkfjädrar eller kapar de du har ett par varv så kommer du kanske få bättre väghållningen till en början. dock så är det inte bara positivt med sänkning av enbart fjädrar. du kommer märka efter ett tag att bilen kommer börja fjädra mer och mer, detta beroende på att du ändrar dämparnas utgångsläge dvs att de kommer jobba i fel läge än vad de är anpassade för. detta medför en mycket kortare livslängd på stötdämparna vilket resulterar i att du får kommer behöva nya dämpare iallafall till slut och det kan vara en tankeställare innan man sänker att det kanske är värt att spara lite till till ett dämparkit med sänkning istället. behöver inte kosta skjortan.
som svar på din fråga håller jag med de flesta här. beroende på hur bilen ser ut men i de flesta fall är fälgarna det som höjer utseendet mest.


I brist på annat :)
526 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
#27
Har ganska klart för mig hur prioriteringen ser ut smile Men kom på här om dagen att man någon gång skulle satsa på dekaler men fråga är ju som innan när bör jag satsa på dekaler?

Dekalen jag tänkt mig är följande:
http://www.dekaltrim.nu/produkter/bilder/2943.gif

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
27 juni 2008
#28
I ditt fall (på bilen) så tycker jag du ska köra på feta fälgar (19") en ganska så rejäl sänkning, och toning runt om, sen har du en grym, snygg, clean bil som iaf jag skulle lägga märke till på gatan wink

Lycka till!!

Mvh Andro
Senast redigerat av Galic_Andro (27 juni 2008)

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

407 Inlägg
28 juni 2008
#29
nuffe skrev:
Har ganska klart för mig hur prioriteringen ser ut smile Men kom på här om dagen att man någon gång skulle satsa på dekaler men fråga är ju som innan när bör jag satsa på dekaler?

Dekalen jag tänkt mig är följande:
http://www.dekaltrim.nu/produkter/bilder/2943.gif

Jag personligen gillar inte alls dekaler men gillar du det så kör på det. Men om du tänker lite på framtiden och den dagen du vill sälja bilen så är det inte så många som gillar dekaler. Sedan kan du ha i åtanke att lacken under dekalerna inte bleks vilket din resterande lack kommer att göra. Dock kanske det går att köra över rejält med en polering så kanske det ordnar sig.

Annars så är det som så många säger sänkning och fälgar som är prio ett inom stylingen, för det gör väldigt mycket för bilen. Sedan skulle jag kört på toning av rutorna. Kjolarna skulle jag ta när det fanns rejält med pengar på kontot för det kostar en hel del med lackering och så vidare. Vinge tycker jag du ska ha sist på prio listen, nu ser jag dock en stor fet alu vinge framför mig och du hade kanske tänkt dig en mer diskret, då är det en annan femma.

Det kanske stod i tråden hur stor din ekonomi var men jag är lite glömsk. Har du inte alltför gott med pengar men ett litet startkapital så börja med fälgar och däck. Sedan kan man ju beta av sänkfjädrar, toning, vinge och så vidare allt eftersom.

Det är väl något som ska sägas också är att vill du få bilen lättare såld så är det föredra att inte göra den för extrem och det gör man ofta med ett kjolpaket. Jag kan personligen tycka det många gånger är snyggt men har man en begränsad budget som jag plus att man inte är så haj på att fixa med kjolar gör att man drar sig för att köpa sådana bilar. Inte så roligt om man kör på en hare så man måste byta fronten men försäkringsbolaget drar dit en original:) Men nu ska jag inte predika här för du gör givetvis precis som du vill.

811 Inlägg
28 juni 2008
#30
För guds skull ingen aluvinge det ser bara budget ut

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

2 230 Inlägg
28 juni 2008
#31
ja fälgar å säkning först:) sen behös det inte mycket mer på en A4a för dom ska vara snygg.
men köp ingen stor vinge till bara för det ser bara hemskt ut på dom bilarna..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Indrivare/torped
149 Inlägg
28 juni 2008
#32
Håller med Wompa och Galic_Andro här, till stor del. Personligen skulle jag köra endast fälgar, (troligtvis) sänkning med några billiga coilovers eller något, samt toning av rutor. Sen brukar det liksom räcka på en A4, de är så pass väldesignade bilar redan från början. För att citera någon som kanske var lite vis en gång i tiden: "Varför laga något som inte är trasigt?" Och så får man läsa lite mellan raderna. tongue

Edit: Min käre morbror har en A4 1.8TSQ med samma chassi som din. Han har lagt på RS6-replica på 18" med en liiten aning tyskstuk, alltså att däcken är lite smalare än fälgarna, och det ser skitbra ut, så när som på att fälgarna (faktiskt) ser lite små ut! Inga övriga modifikationer ALLS! Så jag skulle satsa på antigen 18 eller 19" smile Inget kromskit, det finns alldeles för få såna som ser bra ut, i synnerhet om man inte gör så mycket mer med bilen. Sånt hör hemma i (Gud förbjude) hiphopvideos och annat ofrälse.

Notera nu att allt detta är av min egen kanske tvivelaktiga åsikt, men jag bara gör som efterfrågat smile
Senast redigerat av Lagasse (28 juni 2008)

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

Rylander
28 juni 2008
#33
För guds skull du har en Audi smile helt simpelt att styla smile

Spana in min gamla här http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … p;cat=9411

Så jag säjer sänkning sen fälgar o toning och emblem rensa.

wink

451 Inlägg
28 juni 2008
#34
Fälgar i första hand, jag anser att de är fälgarna som gör halv bilen!! sen en sänkning då de är ganska billligt och gör ett stort intryck på bilen!

407 Inlägg
28 juni 2008
#35
En ny grill är ju inte fel heller som Rylander hade på sin gamla Audi, det gör en hel del.


Sök