3415
Sök

Bilen kokar men hittar inget fel..

Avstängd
58 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Skriver om farsans Dodge Durango 98...  Bilen kokar efter ca 35min normal körning..
Vi hittade ingen vatten i oljan eller tvärt om...

Har bytt den stora metallklumpen som driver fläkten.
Rivit båda topparna och bytt topplockspackningen. ( Hittade inget fel på dem) och topparna såg sjyssta ut.
Kollat vattenpumpen så den inte va full me skit, vet egentligen inte varför den skulle va  de men endå..

Kokar fortfarande efter ca 35min normal körning.

En tryckare e lite dålig men har ingenting med saken o göra.. tror jag..

jag skulle gissa på en spricka i blocket men kollar runt lite me er också..

2 Inlägg
1 juli 2008
Har du kollat om du har tryck i kylaren ????

5 198 Inlägg
1 juli 2008
kan va att den trycker ut avgaser i kylar vattnet som gör att den kokar,, mao paj topplockspackning / spricka i nån topp, åk till en verkstad så kan dom mäta avgashalten i kylarkärlet

16 197 Inlägg
1 juli 2008
termostaten???

"Testar man inte så får man aldrig veta"

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
1 juli 2008
kan inte mer än hålla med ovan. Ny termostat

C H E V R O L E T <3

Avstängd
58 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Termostaten har vi kokat o kollat, de va ok. Glömde o skriva de..

Har inte kollat om de e tryck i kylaren. Vad bevisar de? Att de kanske gömmer sig en luft?

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 juli 2008
du skriver inget om kompprov..även om du bytt topparna så e de nåt knas på dom eller blocket

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 juli 2008
det kan va skit i kylsystemet  spola ur å testa igen:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Avstängd
58 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Inte gjort nå kompprov, kanske blir te att göra i veckan nu, borde ju se om ja har en spricka i cylindern.

Spola ur den tror e gjort faktist.. inte säker dock..

3 235 Inlägg
1 juli 2008
Termostaten kan reagera olika i kokande vatten, och i ett slutet system under tryck.
Byt den helt enkellt.

Annars får du söka efter sprickor i toppen...

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 juli 2008
hade likadant på min 350 förut å de visa sig att toppen va sprucken..ja svetsa den me gjutjärnselektroder å den går nog ännu...KOMPPROV..
Senast redigerat av mrbuggy (1 juli 2008)

2 Inlägg
1 juli 2008
har du en spricka i bocket får du mest trolit tryck i systemet och så tycker det ut vattnet
för att kolla om du har tryck i systemet lyft påkylar locket och sätt tillbaka det  och sen tar du bort den efter en 20-30 sekuder har du tryck då "vid kall motor" har du en spricka eller någon stan får du in luft i kylar systemet 

lycka till

283 Inlägg
1 juli 2008
Vad har du för fläkt. Går den på rem eller är den elektrisk.
Jag har en slirrkopling på min vilken går med hjälp av remmen som ska nypa när den blir varm. Den blev dålig då började bilen att ha tendens till att koka. Kolla enklast genom att varmköra bilen sen STÄNGA AV MOTORN innan du går ut för att kolla om fläkten är stumm eller om det går att snurra på. Om den snurrar väldigt lätt så kan det ju vara den som är dålig.
Jag böt min och det blev mycket bättre.
Den orkar helt enkelt inte att suga in luften genom kylaren.

Avstängd
58 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Trycktestat kylarn e gjort.. Och fläkten e driven av en rem och slirkopplingen e ny..
Ska köpa termostat imorn så får vi se. gör komp test och tryck test i kylarn också..

Sök