Sedan jag köpte min Opel Astra 1,8 (ett par veckor sen) så tycker jag att den har varit lite skum på tomgång.
Varvräknaren ligger ganska stabilt på 900rpm men motorn låter som en gammal buss.
Typ: brum, brum, brum, brum, brum. Men så fort jag slår på AC'n lägger sig den på 1000rpm (där jag tror den ska ligga utan ac) och låter normalt, alltså bruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum.
Jag tänkte att detta kanske berodde på att spjällhuset var sotigt så jag tog och rengjorde det, då såg jag också att båda slangarna (en stor och en liten) som går från spjällhuset till motorn inte var inkopplade till motorn, den ena slangen är vakum tror jag, den andra vet jag inte. Jag rengjorde spjällhuset och kopplade in slangarna och tänkte, nu ska det ju garanterat ordna sig.
Jag startar motorn men den låter fortfarande som en gammal buss.
Jag tror att mekanikern som gjorde service på bilen strax innan jag köpte den glömde sätta tillbaka slangarna. Kan detta har orsakat nån permanent skada som gjort så att jag problem med tomgången?
Tack på förhand.
Senast redigerat av webdiddy (2 juli 2008)
"Öka!!! Det är fan 90 på denna 70 vägen!!!"
Seat Leon FR 2,0TFSI -07 250hk.