3874
Sök

850 motor krångel

167 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
hej:) jag har nyligen chippat min 850 och har fått krångel med på köpet:/  jag har kollat så att det finns gnista på alla cylindrar, men däremot hörs ingen skillnad i motorgången när jag drar ut tändhattarna från tändstiftet, provade dra ut samma tändhatt på den andra 850in och då hörde man en högskillnad i motorgången.
jag har bytt stift, fördelarlock kollat så att LMM funkar och det gör den, men är det nån som vet vad felet kan vara?? Den felkod jag får är, Signal från insugsrörets tryckgivare saknas eller är felaktig. Men vad sitter den och hur ser den ut?? och kan det vara det som gör att den går väldigt väldigt dåligt?? eller är det nåt annat?

Svar uppskattas mkt!

Mvh Rasmus

Överladd<3

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 juli 2008
Signal från insugsrörets tryckgivare innebär nog LMM-en och då är det rätt illa.
Går på 2000 ny.

Bytte du till sportfilter samtidigt?
Tror bilen går tillbaka till limp-home mode och kör en fet blandning och därför märks det inte så mycket när du drar ut tändhattarna...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

167 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Signal från insugsrörets tryckgivare innebär nog LMM-en och då är det rätt illa.
Går på 2000 ny.

Bytte du till sportfilter samtidigt?
Tror bilen går tillbaka till limp-home mode och kör en fet blandning och därför märks det inte så mycket när du drar ut tändhattarna...

Det satt ett sportluft filter på redan, men det är rätt ny monterat. vad kan jag göra åt saken då?

Överladd<3

Fordonstekniker
157 Inlägg
2 juli 2008
Sportluft filter brukar sabba lmm så pröva med en annan lmm

De ska vara mer än det verkar;)

167 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Niko_turbo skrev:

okej, jag gör det så fort som möjligt;)

Överladd<3

905 Inlägg
2 juli 2008
TurbOla skrev:
Går på 2000 ny.

tyckte det mer lät som nån form av mapsensor?

The south shall rise again
39 Inlägg
2 juli 2008
Tryckgivaren sitter under kåpan till gasvajern eller vid kylaran, den är vit med 2vacum slangar och en elkontakt

Better than God \o/
1 883 Inlägg
2 juli 2008
Niko_turbo skrev:

Skitsnack egentligen, men vill ni tro på det så okej. roll

Mitt förlag till trådskaparen är att kontakta firman som "chipat" bilen då det bör vara på deras ansvar om bilen inte går riktigt. Är det då en seriös och bra firma hjälper de dig....
Senast redigerat av MrTurbo (2 juli 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Reservdansk
6 271 Inlägg
2 juli 2008
LMMen är väl en glödtråd, som hettas upp och sen kyls av insugsluften och därmed mäts luftens massa?

Sportfilter är oftast inoljade, för att skiten ska stanna i filtret, men ibland finns det för mycket olja i filtret, och det sugs in och sätter sig på LMMen, och bränner den.

Har jag fel?

243 Inlägg
3 juli 2008
att tryckgivaren skulle ha gått sönder precis samtidigt som man har bytt chip är ganska långsökt! jag tror på att chippet inte är ok.

jag har kört med öppetfilter i över 1 år på min 850 utan komplikationer!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
3 juli 2008
TurbOla skrev:
LMMen är väl en glödtråd, som hettas upp och sen kyls av insugsluften och därmed mäts luftens massa?

Sportfilter är oftast inoljade, för att skiten ska stanna i filtret, men ibland finns det för mycket olja i filtret, och det sugs in och sätter sig på LMMen, och bränner den.

Har jag fel?

Då är det inte filtrets fel utan handhavandefel av personen som gjort rent det. Om du slår upp dörren i en stolpe när du går ur bilen är det också bilens fel?  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 juli 2008
Det är inte så jag menar, men det räcker ju att det är lite för mycket olja i filtret för att kunna bränna LMMen, det kanske var så när han köpte det, eller är det som du säger, fel av handhavande person.

Men min poäng är att LMMen kanske är bränd. smile

167 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Hittade idag att ena spridaren inte skjuter in soppa till cylindern hmm ska kolla om det är själva spridaren eller om det är styrenheten som spökar på just den cylindern sad är det nån som har en original spridare som jag kan köpa kanske?? smile

Överladd<3

Sök