3159
Sök

ACC promblem!!!!

413 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Tjabba! jag har en saab 9000cde-93 som ACCn  har slutat blåsa luft i fram men bak blåser det...på själva panelen för ACCn lyser dom två översta knapparna rött (tror det är för fönstervärmarna)..ajja vad tror ni att det kan vara?Varför blåser det bak och inte fram?

MVH:Andreas

Japan Quality
670 Inlägg
18 juli 2008
Har du ingen Auto funktion på AC.N? Ställ på det om det finns.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

413 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
jag har provat både econ och auto men det blåser fortfarande bara bak

Japan Quality
670 Inlägg
18 juli 2008
Okej, förstår problemet, Du måste alltså släcka ner den manuella inställningen för att gå över till Auto. Antar du gjort så?

P.Sköld

413 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
jag vrider på tändningen och då åker den automatiskt på auto och då brukar fläkten sarta direkt fram men nu blåser det inte ett skit fram men bak blåser det bara.... så jag vet inte jag om jag måste starta om själva ACns knappsats eller om det är nå relä som är pajj eller nått... men det är ju konstigt att det blåser bak men inte fram:S

Japan Quality
670 Inlägg
18 juli 2008
Okej på min är det så att AC.n startar i det läget jag hade den sist inställd. Ibland vill man ju ha mer blås på fötterna typ. Så jag brukar få trycka till på autoknappen. Då blir det ju blås i hela kuppén samt de antal grader man ställt in på. Hoppas det löser sig för dig.//Patrik
Senast redigerat av Powerman (18 juli 2008)

P.Sköld

413 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
okej:) ja jag ska leta vidare och även fundera vidare på vad det kan vara:D..tack så jätte mycket för att du försökte:D

Miklen
18 juli 2008
Är väl elektroniska spjäll kanske är nåt som hängt sig ? eller hur styrs luften vart den ska ?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 juli 2008
finns spjäll som styrt av accen i systemet oftast så brukar det bara ösa på varmluft om ett sånt fastnar  men på din kanske det är totalt stopp iställe

2slow

4 663 Inlägg
18 juli 2008
oj da nästan samma problem som jag sad
Fast min statar inte alls, måste knacka till fläckten så den går igång sad vet ej om det kan vara samma här
ja tror som Miklen skrev att det är något elektriskt spjäll som inte fundgerar som de ska
mvh robin

född blåvit
624 Inlägg
18 juli 2008
Blåser det bak så är det ju inget fel på fläkten, det är styrningen som felar.
Antingen spjällen som lagt ner eller nåt värre typ relä eller box beroende på hur det är uppbyggt.

413 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
okej ja jag ska titta om det är spjällen:)Tack för alla tipsen grabbar;)
Senast redigerat av addesaab (18 juli 2008)

Sök