3440
Sök

Glömde betala in avgiften för de nya regskyltarna på 120 spänn

Krom-fascisten
439 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Vad händer nu? Får jag bara en påminnelse, eller åker jag på en massa förseningsavgifter å sånt? Hittade räkningen idag i handsfacket, som jag glömt bort.
Sista inbetalningsdan va 08-07-22, en vecka försent. De har inte skickat nån påminnelse eller nåt än.hmm

194 Inlägg
29 juli 2008
Du lär väl få en påminnelse, står väl på fakturan hur mycket dom tar i förseningsavgift.

Pro installer I.C.E
248 Inlägg
29 juli 2008
Är väl bara å betala den,då har du ju betalt ursprungsräkningen,sen får du ju se om det kommer ngt mer.

Billjud och montering samt övriga biltillbehör http://www.waletrading.se
Återförsäljare för Kenwood, Dls, Fusion, Mtx, Alpine, Axton, Rödek, Crunch
Amega, Jl Audio, HiFonics, Spectron,Renegade, Autostudio, Em-Phaser, mm

5 089 Inlägg
29 juli 2008
ja det är nog bara att betala in, man brukar alltid få en "varning" hemskickad först, och sen förseningsavgifter. det brukar stå "har du redan betalat kan du ignorera detta papper" typ.

\Lindgren

Billackerare
737 Inlägg
29 juli 2008
VV brukar inte skicka någon "varning". Dem skickar "bara" en försenings avgift på 100:-.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

205 Inlägg
30 juli 2008
Ingen varning, du får en extra avgift inget mer.

34 Inlägg
30 juli 2008
för några år sedan stoppade av snuten när jag körde med min cheva...dom sa att bilen hade körförbud....att skatten var inte betald..jag sa att visst var den betald för länge sen...den ene, äldre snuten  hotade att ta bort skyltarna från bilen...efter en nästan halvtimmes divitering sa den andra som var rätt ung att vi kan ju kolla varför bilen hade körförbud..han ringde till vägverket o där sa dom att det var en regskyllt som var obetald...då fick jag eftermiddan på mig att betala den o sen visa kvitton till polisen..annars hade jag fått böten o ev. skyltarna borttagna..så kolla din bil på nätet om den har körförbud...det ser du direkt på vägverkets sida...

Sök