2717
Sök

ww Passat 1.8T oljan går upp i expansionskärlet

8 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Hej har precis fixat toppen på min bil de plana 0.10 alltså inte mycket, fixa ventilerna ja rubbet efter2 dagar händer detta oljan går upp i expacionskärlet tömmer hela systemet även oljan men det händer igen vad kan det då vara som gör att oljan kommer upp dit sad.

Hoppas på svar 

mvh
kekke_b

26 Inlägg
17 augusti 2008
ja du, eftersom ni har fixat med toppen skulle jag gissa på ett topplockspackning eller att toppet blivit defekt.

9 108 Inlägg
18 augusti 2008
Murdock_1980 skrev:
ja du, eftersom ni har fixat med toppen skulle jag gissa på ett topplockspackning eller att toppet blivit defekt.

Skulle tro att det inte bara är en gissning utan 100% korrekt.. Oljan läcker ut från toppen genom vattenkanalerna.

Sir
201 Inlägg
18 augusti 2008
jupp brukar vara topplockspackningen när detta händer.. är toppen planad så kanske det inte är gjort bra

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

8 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
har kolllat me de som plana toppen de trodde att det kan vara turbon lr oljekylaren som läcker vad tror ni om det å hur kollar man isf upp det.

mvh
kekke

9 108 Inlägg
18 augusti 2008
kekke_b skrev:
har kolllat me de som plana toppen de trodde att det kan vara turbon lr oljekylaren som läcker vad tror ni om det å hur kollar man isf upp det.

mvh
kekke

Känns som om dom vill slippa ta ansvaret, eller har du/dom fipplat med turbon och oljekylaren också nyligen? Har dom inte gjort det skulle det vara konstigt om dom helt plötsligt börjar strula, tror fortfarande på att det läcker från toppen. Jobbig sits du är i nu...

BTLulle
18 augusti 2008
Du satte väll dit en ny toppacknig då du skruvade ihop den.

MVH Peter

8 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
kekke_b skrev:

mvh
kekke

Känns som om dom vill slippa ta ansvaret, eller har du/dom fipplat med turbon och oljekylaren också nyligen? Har dom inte gjort det skulle det vara konstigt om dom helt plötsligt börjar strula, tror fortfarande på att det läcker från toppen. Jobbig sits du är i nu...

jag känner de som plana så det är uteslutet "ansvaret" å fipplat har varken jag lr de gjort. Det bara small till så var oljan borta å tempen hög den sluka ca 4l olja på 5km ja jag vet inte men ska ta reda på det å då får vi svaret å det får kosta hmm.

8 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
BTLulle skrev:
Du satte väll dit en ny toppacknig då du skruvade ihop den.

MVH Peter

Ja självklart

BTLulle
19 augusti 2008
Kollade bara :-) Då har packnigen gått mellan tryckanalen där oljan går upp till toppen och en vattenkanal, enda orsaken där du förlorar oljan så snappt. Vissa topppacknigar kan man vända felväg så kolla noga då du byter att du verkligen vänder den rätt. Sen får inte ytan på toppen vara blank som typ krom utan ska vara lite grov. Oljekylaren kan det vara om du har en där oljan kyls av kylarvattnet annars inte, en vanlig oljekylare så blir det ju olja under bilen om det läker. Returen från turbon, samma där olja under bilen.

MVH Peter
Senast redigerat av BTLulle (19 augusti 2008)

Sök