2960
Sök

Ingen minnesström till stereo i en BMW E34 -95

15 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
hej jag har en BMW E34 från 94 som jag precis satt in min MP3/Cd-spelare i som tidigare satt i min gamla bil. när jag kopplade in den som man brukar ( med minneskabel och "tänningslåskabel" för sig ( gul/röd )) startade den inte. efter lite mätande med en voltmeter visade det sig att den kabeln som skall ge ström direkt från batteriet ( lr åtminstånde ge ström när tänningslåset är av )  inte gav något alls.
inte förren jag drog begge till tänningslåset startade den. detta ger ju dock bieffekten att den tappar minnet när jag stänger av tändningen.

någon annan som varit med om detta innan? och vart skall jag leta efter fel?

jag kollade säkringarna men dom såg hela ut.. kan det vara något av dom där reläerna som det är fel på ( lr va det nu är för stora kubiska färjglada plastsaker i säkringsboxen). och i så fall vilken. hittade inget om vad dom olika sakerna gjorde i instruktionsboken.

tacksam för hjälp!

/Johannes

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 augusti 2008
Provat att helt enkelt bara skifta sladdarna ??

Vissa biltillverkare skiftar det där så man får pilla ur kontaktblecken ur kontakten som går in i bilens egna kabelstam så att det blir rätt.

För jag antar att du har köpt en sån där adapter från bilens kontakt till ISO eller DIN ?

Prova iaf att skifta gul och röd och se om det hjälper.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

15 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Att byta gul/ röd hjälper inte. jag testade det innan jag tog fram voltmetern. som sagt. gul ger ingen el alls...
skall dock ta och byta bilstereons säkring trotts att den verkade hel. men tror som sagt inte att det kommer hjäpla.. återkommer om ett par minuter om det gör det.

tack i alla fall smile

Uppdatering: att byta säkring hjälpte inte.
Senast redigerat av Johannes_a (19 augusti 2008)

Sök