3242
Sök

Köp av volvo 850 t5

16 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
Hejsan,

Har bestämt mig för att köpa en volvo 850 t5a, jag kan max lägga 60000kr.
Kan inte hemst mycket om bilar, men senaste året har jag lärt mig endel. Men har någon några bra tips när man ska köpa den här bilen? Tex vad man speciellt ska titta på eller välja.
Jag vill försöka på en som är svensksåld, mycket utrusning och inte gått över 25000mil. Vill ju helst inte att den ska va slutkörd när jag får den.

Hittade en billig här på blocket http://www.blocket.se/vi/7908628.htm?ca=20_s
Nästan för billig eller har ju bara gått 14000mil för 38000kr...
De flesta t5 brukar ju ligga runt 50000kr

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2006
Det tycker jag låter som ett bra köp. Det du bör kolla på den är så att den går fint i motorn, inga missljud, testa alla växlar så att det inte är ngt vajsing med lådan. Kolla om kamremmen och ev turbo byte är gjort. Annars är det en mkt bra bil farsan har en sådan som gått 27 tusen nu och fortfarande bra med ös i.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

16 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
wrapman skrev:
Det tycker jag låter som ett bra köp. Det du bör kolla på den är så att den går fint i motorn, inga missljud, testa alla växlar så att det inte är ngt vajsing med lådan. Kolla om kamremmen och ev turbo byte är gjort. Annars är det en mkt bra bil farsan har en sådan som gått 27 tusen nu och fortfarande bra med ös i.

Okej tack så mycket.

Vet du hur länge turbon brukar hålla?

370 Inlägg
18 april 2006
kolla att den inte är tysk import lr italien import(2.0L motorn)
satsa heldre på en sv-såld med några mer mil på mätaren än på en import med lite mil för dom stämmer aldrig endå så...
mvh

Låt Turbon Glöda

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2006
Jajemen skrev:
wrapman skrev:

Okej tack så mycket.

Vet du hur länge turbon brukar hålla?

Det varierar men vet att farsan bytte vid 17 tusen mil. kola precis som föregånende om det är en svensk eller en italienare.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

409 Inlägg
18 april 2006
värkar väldigt bra:P

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

16 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
Gött nu vet jag precis allt jag ska kolla på osv, hoppas man ändå inte får nån slutkörd skit hmm

Sök