3414
Sök

Domar Bedömningar

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
27 augusti 2008
örjan vi får bogsera den bakom skyline med blinkljusen på smile

ang. dommar bedömmningar så tycker jag att man som utställare/tävlande ska få antingen en kopia eller kunna se utdrag av det på nätet så man vet vilka punkter som de bedömt samt hur man ligger till så man kan förbättre till nästa tillfälle.
sedan att det finns tydliga regler så man kan läsa på innan och ev. anpassa bilen efter dessa.

16 197 Inlägg
27 augusti 2008
sir_daniel skrev:

ang. dommar bedömmningar så tycker jag att man som utställare/tävlande ska få antingen en kopia eller kunna se utdrag av det på nätet så man vet vilka punkter som de bedömt samt hur man ligger till så man kan förbättre till nästa tillfälle.
sedan att det finns tydliga regler så man kan läsa på innan och ev. anpassa bilen efter dessa.

helt rätt.. så man vet va man ska ändra på tills nästa gång.

bogsera den kan nog bli lite svårt men vi får se va vi hittar på..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

388 Inlägg
27 augusti 2008
regelbok och att få se protokoll tycker jag också är viktigt

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 augusti 2008
Det verkar som en extremt öm tå bland stylingfoket det här med dommare och betyg. Senast blev en "bekant" arg på dommarna och kastade sin andraplatspokal från ett större event i diket.

Även på ett annat forum far folk i taket och undrar om man är blind när man röstar. "min bil är mycket finare än din"  eeeeh  ja det kanske den är, men det tilltalar kanske inte mig med en vinröd opel "småbil" med måsvingedörrar och 75hk.

Har även bekanta som tävlar i EMMA Racing där motorbedöms, då monterar man helt sonika dit prylar som ser balla ut men inte tillför någon effekt för att lura dommarna.

Jag känner mig inte särskillt lockad att ställa ut min bil för bedömning när det är detta liv efter varje tävling.  När en ordförande i en klubb uppmanar medlemmar att inte delta på bilsport event eller deltaga på Vallåkra för att dommarna bara bedömde utsidan av bilen. Nån kastar pokaler i diket och det ena med det 3:e.

Uppryckning bland de som tävlar tycker jag. Möjligt med en uppryckning bland dommarna också, men det har jag inget att säga om då jag själv inte tävlar i styling.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

170 Inlägg
27 augusti 2008
Det finns ju en tråd Bedömning 2009 på Gatbilar.se
Detta skrev jag där

Lite saker som är viktiga!

Bedömningsprotokoll Är det inom samma arangör typ bilsport SCF etc kan ju detta följa med på eventen
då vet ju Dommaren en del och då om det är något nytt skall detta talas om för Dommaren

Vad kan jag förbättra En viktig sak för bilbyggaren att få reda på!!!!!!!!!!

Vad bedöms Interiör Exteriör Helhet

Att man skall bliva hörd om man gjort något speciellt. ( Många vågar inte öppna munnen?)

Man kan ha en liten folder eller liknande att lämnna till dommaren vid bedömningen med info om bilen!

Domaren skall kunna fråga VIKTIGT! (tyvär är det många som inte vågar säga något?alltså bilägaren)

På de SCF jag varit har allt fungerat Perfekt i år.

Nu Barkaby då är det ju typ rampbedömning men det kommer att fungerar!!!!!!!!!

vänligen  Bernt:cool:

"Realizing your dream"
www.jkr.nu

388 Inlägg
27 augusti 2008
tycker också att scf har funkat i år. få kämpar så hårt som jensi för att det ska funka

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se

Mångsysslare
162 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:

ÄNTLIGEN!
Nu har jag lyckas att få till det med regelverket.

Det finns mer info på Street cars fests hem sida nu.

Länk dit:   http://www.streetcarsfest.com/pdf/info_utstallare.pdf

patrik@streetcarsfest.com

Mvh Pure

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure

170 Inlägg
27 augusti 2008
Pure skrev:
sir_daniel skrev:

ÄNTLIGEN!
Nu har jag lyckas att få till det med regelverket.

Det finns mer info på Street cars fests hem sida nu.

Länk dit:   http://www.streetcarsfest.com/pdf/info_utstallare.pdf

patrik@streetcarsfest.com

Mvh Pure

Som man säger "KLOCKRENT" Bra jobbat!!cool

"Realizing your dream"
www.jkr.nu

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
27 augusti 2008
torpis skrev:
Det verkar som en extremt öm tå bland stylingfoket det här med dommare och betyg. Senast blev en "bekant" arg på dommarna och kastade sin andraplatspokal från ett större event i diket.

Även på ett annat forum far folk i taket och undrar om man är blind när man röstar. "min bil är mycket finare än din"  eeeeh  ja det kanske den är, men det tilltalar kanske inte mig med en vinröd opel "småbil" med måsvingedörrar och 75hk.

Har även bekanta som tävlar i EMMA Racing där motorbedöms, då monterar man helt sonika dit prylar som ser balla ut men inte tillför någon effekt för att lura dommarna.

Jag känner mig inte särskillt lockad att ställa ut min bil för bedömning när det äom detta liv efter varje tävling.  När en ordförande i en klubb uppmanar medlemmar att inte delta på bilsport event eller deltaga på Vallåkra för att dommarna bara bedömde utsidan av bilen. Nån kastar pokaler i diket och det ena med det 3:e.

Uppryckning bland de som tävlar tycker jag. Möjligt med en uppryckning bland dommarna också, men det har jag inget att säga om då jag själv inte tävlar i styling.

klart det är SJUKT svårt att dömma bilar och alla dommare bedömmer olika OAVSETT omde går efter samma reglemente, alla tolkar lite olika.

sedan att EMMA racing bedömms på grejor som är balla, under vanliga tävlingar kanske det går men under finalen måste man ha dokumentation/papper på det man säger att man har gjort med bilen...

att man blir sur för en 3:e plats är bara sjukt, jag räknar inte med att jag platsar i topp 3 utan de få gånger jag fått pris med mina bilar är en OERHÖRD överraskning för mig.
jag bygger för mig själv med de medel jag förfogar över och är villig att lägga på bilen samt med med de kunskaper jag har och därefter blir resultatet, gillar besökande, utställare och dommare bilarna blir jag bara glad big_smile

Sök