Det verkar som en extremt öm tå bland stylingfoket det här med dommare och betyg. Senast blev en "bekant" arg på dommarna och kastade sin andraplatspokal från ett större event i diket.
Även på ett annat forum far folk i taket och undrar om man är blind när man röstar. "min bil är mycket finare än din" eeeeh ja det kanske den är, men det tilltalar kanske inte mig med en vinröd opel "småbil" med måsvingedörrar och 75hk.
Har även bekanta som tävlar i EMMA Racing där motorbedöms, då monterar man helt sonika dit prylar som ser balla ut men inte tillför någon effekt för att lura dommarna.
Jag känner mig inte särskillt lockad att ställa ut min bil för bedömning när det är detta liv efter varje tävling. När en ordförande i en klubb uppmanar medlemmar att inte delta på bilsport event eller deltaga på Vallåkra för att dommarna bara bedömde utsidan av bilen. Nån kastar pokaler i diket och det ena med det 3:e.
Uppryckning bland de som tävlar tycker jag. Möjligt med en uppryckning bland dommarna också, men det har jag inget att säga om då jag själv inte tävlar i styling.