2910
Sök

Hur ställer jag på turbotrycket på en V70 tdi ?

2 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Hur ställer jag på turbotrycket på en V70 tdi ?

904 Inlägg
29 augusti 2008
Du trycker handbromsen nedåt...

Nä men de är väll som alla andra dieseplbilar.. stälelr du på soppan ökar också trycket

De ska va gött å leva

2 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Nej den har ju wastgate som inte är justerbar....tänkte om någon visste om man kan lura den....

10 287 Inlägg
29 augusti 2008
Som alla moderna bilar med komplicerad motorstyrning så skall man undvika att luras. Chippning är det som gäller om man vill veta att det skall fungera. Är det dessutom en väldigt ny TDI så finns det massor med mijlöjox som får spunk om man luras vilket kan leda till dyra reparationer.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

14 Inlägg
29 augusti 2008
Antar det sitter ett litet litet ståhlrör du får borra i för att höjja trycket.. mvh

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 augusti 2008
Sharky skrev:
Som alla moderna bilar med komplicerad motorstyrning så skall man undvika att luras. Chippning är det som gäller om man vill veta att det skall fungera. Är det dessutom en väldigt ny TDI så finns det massor med mijlöjox som får spunk om man luras vilket kan leda till dyra reparationer.

/Göran

Bästa, inlägget, ever.

Men, jag håller med faktiskt. Det rimligaste och lättaste vore nog att chippa bilen.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

10 287 Inlägg
29 augusti 2008
Visst. Ta en 2 mm borr och borra i det tredje röret från höger. Det blir säkert bra. Annars finns det firmor som lever på att laga bilar.

/Göran

EmanuelH skrev:
Antar det sitter ett litet litet ståhlrör du får borra i för att höjja trycket.. mvh

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök