3582
Sök

Hur mycket kan jag få för min Golf IV???? HjälP!

152 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
Tänkte fråga om lite råd.

Det är så att vi ska sälja våran Golf IV.
Vi har inte haft den länge, men vi måste tyvärr sälja den.
Vad kan jag begära för den? Vi köpte den från Dinbil i Juli 2005, och har inte kört alls mycket med den.
På Dinbil hade de satt priset: 135000:- för den när vi skulle köpa. Vi fick den för 127000:-.

Spec: Golf IV
Årsmodell: 2003
Motor: 1.6 (105 hk) Bensin
Utrustning: Det mesta. EL allt. Motorvärmare, ACC, osv osv osv... Stereo, 8 högtalare, S o V däck.
Extra: Installerat en Baslåda och ett slutsteg. Satt in en Pioneer stereo. Monterat på extra stänkskydd bak. Sätesöverdrag sedan dagen vi fick den.

Vad kan man få för denna? Satte ut den på blocket för 125000 (lite överpris). Men det är ingen som hör av sig för å pruta !!!

Detta är nog den finaste Golf IVan i orginal skick. Lacken är den snyggaste man kan få tag på. Den har allt. Den har gått 4300 ärliga lugna mil och är Sv-såld. Vad gör jag för fel?!
Vad tror ni jag kan få för den hos en bilhandlare?

Saluhallen i göteborg!

Fartdåre
286 Inlägg
18 april 2006
Bilhandlare kan du nog glömma för dem skulle bara gett dig nåt skambud men du kanske borde skriva B.V.S.A lr nåt?? Typ att man kan diskutera priset på plats lr nåt.. Vet ju inte hur annonsen ser ut exakt. Men ha tålamod iaf

1 396 Inlägg
18 april 2006
Många är nog sugna på den nyare Golfen, 125 000 :- verkar vara lite väl mycket när man kan få en 05:a för 139 000 :-

( http://www.blocket.se/vi/7899896.htm?ca=15_s )

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

152 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
Kan skicka en länk på den.
Grejen e den att får vi sålt bilen ska jag få lite pengar från päronen så jag kan sticka ner å köpa en egen bil från tyskland. Jag e jävligt sugen på att göra det nu under våren, å vill bli av med golfen så fort som möjligt.

http://www.blocket.se/vi/7695673.htm?ca=15_s
Här är annonsen. Ganska bra upplägg om du frågar mig. Snygga bilder också, om man jämför med bilhandlarnas kråkbilder =/

Sänkt priset till 118000. Får se om någon hör av sig.

Saluhallen i göteborg!

152 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
När vi köpte våran fick vi göra samma val. En fin bil med mer utrustning. Eller en ful grå kärra med vevspakar till rutorna bak och halvtfungerande AC, med nyare kaross. tongue  Kanske inte riktigt så kasst, men du förstår vad jag menar. Vi skulle inte ens få med Alu fälgar för 139000:-
Sänkt priset på blocket till 118000 som sagt. Det är nog lite mer rimligt.
Plus att jag satt in lite saker och att det faktiskt är en snyggare bil. Dessutom kan man med Garanti konstatera att Golf IV:an är en jävligt bra bil som är värt pengarna. Det kan man ju inte riktigt säga om V:an än iaf. Den har ju inte rullat så länge.

Saluhallen i göteborg!

152 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
inga andra åsikter?

Saluhallen i göteborg!

LicensSvetsare
280 Inlägg
19 april 2006
Helt för dyrt är min åsikt, man kan inte räkna med så lite världeminskning på 3år och 4300 mil.
Tänk själv, du gav 127.000 för bilen, skulle den bara minska 2000 i värde? Nä fösta priset är inget överpris, det är ett riktigt raketpris!   
För övrigt så skulle nog jag plocka bort baslådan, det är inte precis någon ungdomsbil, och gammlingar blir nog snarare avskräckta av en 800W baslåda som tar plats i sluffen...

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

638 Inlägg
19 april 2006
Kolla vad dom andra ligger i för pris. nog för att din är i mycket bra skick men folk brukar bara kolla på priset. Thats life.

Dom andra ligger kring 85 - 99.000:-  Jag hade börjat på 110.000:- och B.V.S.A'

Värdeminskningen på bilar är enorm så om du får 100.000:- ska du vara glad anser jag. Så äre.

Kommer väl nånting här snart!

Fartdåre
286 Inlägg
19 april 2006
AudiS skrev:
Helt för dyrt är min åsikt, man kan inte räkna med så lite världeminskning på 3år och 4300 mil.
Tänk själv, du gav 127.000 för bilen, skulle den bara minska 2000 i värde? Nä fösta priset är inget överpris, det är ett riktigt raketpris!   
För övrigt så skulle nog jag plocka bort baslådan, det är inte precis någon ungdomsbil, och gammlingar blir nog snarare avskräckta av en 800W baslåda som tar plats i sluffen...

Med tanke på baslådan så kanske du kan ha ett pris för totala bilen inkl baslåda och ett annat pris utan baslåda typ.. Så har jag sett folk göra iaf. Lycka till!

945 Inlägg
20 april 2006
Jag skulle uppskattat reg nummer faktiskt, alltid nice att kunna kolla bilen.

152 Inlägg
21 april 2006
Trådstartare
Svar på inlägg:

"Audis"... Vi köpte bilen för 127.000 kronor i början av Augusti förra året. Alltså har bilen gått 1000 mil sedan vi köpte den. Så du kanske kan skriva om ditt inlägg nu när du vet det smile

Det är en kille som ringt å är intresserad. Jag behöver lite råd på bra argument! Någon?

Saluhallen i göteborg!

RushRacing.tk
278 Inlägg
21 april 2006
Jag håller med Renjägaren.
Bilarna minskar fort i värde. tippar på 100 000 kr om du har tur...
Rätt liten motor... Sätt ett lägre utgångspris.

142 Inlägg
21 april 2006
Jag tycker att du ska ta bort baslådan från annonsen. Jag tror att det är så att om äldre ser att det finns baslåda o "racing klädsel" så tror dom nog att bilen är ganska hårt körd. Därför skippar dom denna bil om det finns en annan snarlik i samma prisklass

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

152 Inlägg
21 april 2006
Trådstartare
Det är ju bilar med högremiltal och samma utrustning som går iväg för 120.000. Vad är det ni säger? :S  "100.000" om du har tur, haha ja det låter ju väldigt troligt.

Saluhallen i göteborg!

RushRacing.tk
278 Inlägg
21 april 2006
Miller skrev:
Det är ju bilar med högremiltal och samma utrustning som går iväg för 120.000. Vad är det ni säger? :S  "100.000" om du har tur, haha ja det låter ju väldigt troligt.

Håller med dig.. till en viss gräns.. Hur MÅNGA bilar e de som har gått iväg till de priset?? Kollade blocket nu.. Handlare sätter en prislapp på runt 100 000 kr för en likadan bil å mil samt utrustning.. Så jag tror att de blir svårt att sälja för 118000 kr... Men prova ska man alltid göra...

152 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
Har en potentiell köpare nu. Får se hur det går!

Saluhallen i göteborg!

Såld på Italienare
579 Inlägg
22 april 2006
Lycka till miller tongue

8 156 Inlägg
22 april 2006
Lycka till! Med den utrustningen så borde du kunna få den såld för över 115K iaf.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök