4230
Sök

2,5tum avgasrör = fullständig regestreringsbesiktning???

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 april 2006
Junior30 skrev:
Hej. Om du åker till sbp och kollar att det är okay så kan du be dom att skriva ett intyg på att avgassystemet är godkänt. Sen kan du köra till pappa BLÅ och fråga om det var något mer som han ville antyda på  SBP nekar aldrig till ett intyg om man begär det.  ha en skön sommar så ses vi på vägen kanska .............................
saleen

Ja intyget kan hjälpa men dom kan fortfarande skicka honom på besikting om dom är rikitgt griniga

Fiat Coupe 16vt
71 Inlägg
26 april 2006
Det är komiskt hur alla känner Morell...han tog mig förra sommaren för några saker...
Först solfilm på framsidorutorna (det enda som jag inte käfta emot)...sen var det för att jag hade mätare i A-stolpen, det var en säkerhetsrisk då man kunde slå huvudet i dem när man voltade...och avgassystem som han såg inte var orginal genom att titta 2sek under bilen från sidan(där det knappt syns)...
sen försökte han ta mig på att jag hade öppen dump..men då sa jag att det har inte jag, den är återcirkulerande,precis som den som finns i orginal...då sa han att han hade hört den...då sa jag att det gör man om man har öppet filter som jag hade...då stog han och hmm:ade lite och sen sa han att det är förbjudet att ha öppet filter pga att det ändrar insugshastigheten....okey...

Ska tilläggas att bilen hade gått igenom besiktning precis som den var 2v tidigare....

Filtret & dumpen åkte jag aldrig på eftersom jag käftade emot men solfilm, mätarna och avgas åkte jag för...

Åkte hem, ryckte bort solfilmen, åkte till SBP 2 dagar senare och behövde inte ens åka in i lokalen...de kom ut till parkeringen och såg att solfilmen var borta och sen godkände de mig...

Fartygsingenjör
550 Inlägg
26 april 2006
hahaha den snuten verkar ju sakna precis alla fåren.. Han verkar hitta på nya lagar allt för att sätta dit folk.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

Sök