3189
Sök

Köpa en Nissan 350Z eller behålla Type-R:en?

5 Inlägg
10 september 2008
Nissan ska de vara!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
10 september 2008
Vad har du emot turbo? tongue En 350z är ganska precis lika snabb som en Skyline R33 GTS-T om båda är original, och 350z blir inte nämnvärt snabbare utan överladdning, vilket kostar snor, och ger ibland bes-problem. Gillar du att åka fort rekommenderar jag verkligen turbo!

Sky´s the limit...

12 Inlägg
10 september 2008
Jag tycker 350Z eller supra mkiv wink, bästa bilarna! smile

187 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
LoFET skrev:
350 z är snyggare och driver i rätt ände, är dessutom go att köra och håller bra. Finns även färdiga turbokitt i staterna.

Men gillar du v-tech så varför inte satsa på en S 2000 ?

Jag gillar S2000 oxå men där finns väl inget baksäte, det finns väl i 350Z?

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
11 september 2008
Stephane_ skrev:
LoFET skrev:
350 z är snyggare och driver i rätt ände, är dessutom go att köra och håller bra. Finns även färdiga turbokitt i staterna.

Nä, inget baksäte. 2 stolar, en som du sitter i när du kör och en bredvid. Vill du ha baksäte så får du skaffa dig en Infiniti G35 istället.

Överladd på en 350z drar med sig en hel del annat(=dyrt) om man vill köra skottsäkert.

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

187 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Nizzura skrev:
Stephane_ skrev:
LoFET skrev:

Nä, inget baksäte. 2 stolar, en som du sitter i när du kör och en bredvid. Vill du ha baksäte så får du skaffa dig en Infiniti G35 istället.

Överladd på en 350z drar med sig en hel del annat(=dyrt) om man vill köra skottsäkert.

hehe okey!

Din 350Z va riktigt fin by the way!

1 963 Inlägg
11 september 2008
Siarnaq skrev:
Ja. Sen så finns det ju liiite större marknad för en V6'a egentligen. V6'or har ju funnits med rätt jäkulst länge, och om man slänger på en TRD skruvkompressor så blir det myspys med ljudet. big_smile

Tror de är större marknad för hans honda på trimdelar. Den är nog lättare att få snabb också.. Sen.. slänger man på en Toyota kompressor på en nissan? VArför inte nåt annat typ comptech ellr nåt?.. en fundering bara=)

Jag hade bytt bil, men till en 350? Nae faktiskt inte.. hellre en NSX! Men de är mitt tycke de(= Tycker iaf du ska byta för att få prova något nytt, finns inget tråkigre än o ha samma bil hur länge som helst=)

Men are not born - Men are made

187 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Här finns ett ljudprov på vad som fick mig att fundera på köpet!

http://www.youtube.com/watch?v=66FXqaLtcsk&feature=related

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
12 september 2008
Felax skrev:
Tror de är större marknad för hans honda på trimdelar. Den är nog lättare att få snabb också.. Sen.. slänger man på en Toyota kompressor på en nissan? VArför inte nåt annat typ comptech ellr nåt?.. en fundering bara=)

Jag hade bytt bil, men till en 350? Nae faktiskt inte.. hellre en NSX! Men de är mitt tycke de(= Tycker iaf du ska byta för att få prova något nytt, finns inget tråkigre än o ha samma bil hur länge som helst=)

Bra fråga, allt jag vet är att TRD har krämat ur rätt mycket hästar ur en 350Z.

Och nja, V6 har fortfarande funnits förbannat länge. Amerikanarna har ju hållit på med det sen 70 talet minst.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

187 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
roxe skrev:
Skylle bytt. Snyggare, ovanligare, mer potential, drivning bak.

Men vilken av dom är mest som en dussinbil det vill man ju inte ha

Avstängd
233 Inlägg
13 september 2008
Nissan 350z är ~lika snygg, snabbare och driver som sagt i rätt ände, så skulle valt den.
Ett annat alternativ kanske är Mazda 3 MPS? 260hp 380nm fast framhjulsdrift där med, men redigt snygga både utvändigt och invändigt.(hyfsat billiga i inköp as well) cool

http://getcars.ru/upload/iblock/60e/mazda-3-mps.jpg http://media.hd.se/2007/10/08/258510/large/zda3_mps_interior1_print.jpg

Blå saab 9-3 turba

61 Inlägg
13 september 2008
Nizzura skrev:
Stephane_ skrev:
LoFET skrev:

Det beror på vad man vill lägga effekten på.
Sen så finns det inget som heter skottsäker i trimvärlden wink

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
13 september 2008
Mer eller mindre skottsäkert då... :p

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

Sök