Har haft det här problemet ganska länge men nu tycker jag det blivit lite väl irriterande och nu måste jag göra något åt det men jag vet inte vad tyvärr.
Det är en 190E -88 med en 2.3 8v motor med insprutning.
Problemet är att motorn totaldör ibland under vissa förhållanden, det uppstår nästan alltid om jag åkt en längre bit och körd "mesigt" och åkte på hög växel i låg fart och sen tryckt ner kopplingen fullt. (Som man oftast måste göra vid rödljus) Varvräknaren sjunker som en sten och motorn lägger helt enkelt av. Hade ju varit enkelt om den gick att få igång sen igen men icke, oftast måste man vänta ett par minuter innan den hoppar igång igen. Ibland är det riktigt spännande om man spelar musik på hög volym och inte märker det och sen ska iväg, ja ni kan ju tänka er hur bra det går.
Lagom roligt i en stor korsning med sjuhundra bilar bakom sig
Har även hänt när jag kört ett tag och sen stannat för att typ handla eller något och sen ska iväg igen någon minut senare, vägrar att starta hur mycket jag än nöter på startmotorn. Väntar jag ett par minuter så hoppar den igång såfort jag vrider på nyckeln.
Tror inte det har med batteriet att göra, det är i bra skick och bra med kräm kvar i det.
Vad fasen beror det på? Har gjort ett par trådar om samma problem tidigare minns jag men då hade jag inte så bra förklaringar på hur det visade sig men nu har jag försökt förklara så noga jag kan.
Problemet uppkommer ALDRIG om man kör lite mer aktivt, åker på lägre växlar och varvar mer och trycker på lite alltså.
Väldigt tacksam om någon 190E kunnig kunde komma med lite tips och förslag vad detta kan bero på och hur jag lättast åtgärdar det