3198
Sök

Bara dovt ljud efter installation

86 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Har precis satt in mina nya RF T152S 5.25" till mitt RF T4004  men får bara ett dovt knappt hörbart ljud i dom.

Har testat att fasvända dom men precis likadant. Är dock inte helt hundra på om alla kablar sitter rätt.      Har även mätt över + och - på steget o fick ca 14V

Kan det var så att jag har jordat dåligt? Kan något vara trasigt? Någon inställning som är fel?

Grymt tacksam för lite hjälp!

6 851 Inlägg
12 september 2008
Har du kollat så inte Lp knappen är på? bör finnas en knapp eller något med LP/Hp/ByPass.
Ställ den isf. på hP eller Bypass.

86 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Har du kollat så inte Lp knappen är på? bör finnas en knapp eller något med LP/Hp/ByPass.
Ställ den isf. på hP eller Bypass.

Verkar inte göra någon skillnad vilken man har den på. Märkte oxå att det inte blev någon skillnad på hur mycket jag gaina, spelar lika lite på noll som på max. Inte så bra antar jag.

1 400 Inlägg
12 september 2008
Vad har du för huvudenhet ? Har du hp/lp inbyggt i den ?. Då kan felet liga där.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

86 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
micke7406 skrev:
Vad har du för huvudenhet ? Har du hp/lp inbyggt i den ?. Då kan felet liga där.

Pioneer DEH-P6000UB Har högpass tror jag, men det är inte på.

16 197 Inlägg
12 september 2008
säkert att du inte använt subutgången på stereon?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 400 Inlägg
12 september 2008
kontrolera dina låg nivå utgångar bak på sterion så att dom sitter på front.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

86 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
micke7406 skrev:
kontrolera dina låg nivå utgångar bak på sterion så att dom sitter på front.

Japp, hade front på rear. Dom lirar lite bättre nu:D  Tack för hjälpen!

86 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Har fått ett problem till med mina T152S   Diskanterna spelar orent. Dom brusar riktigt mycket, hörs speciellt när man spelar på låg volym. Har kopplat in kablarna från steget till filtret i "Mid input" inget i "TW input"

Kan det fixas med en inställning på HU denna gång?

593 Inlägg
13 september 2008
erik_90 skrev:
Har fått ett problem till med mina T152S   Diskanterna spelar orent. Dom brusar riktigt mycket, hörs speciellt när man spelar på låg volym. Har kopplat in kablarna från steget till filtret i "Mid input" inget i "TW input"

Testa att koppla vidare från "mid input +" till "tw input +" och från "mid input -" till "tw input -"
Tw = Tweeter = diskant.

Det kan vara en fördel om den får signal? smile Alternativt så tar du en bild på ditt filter så är det nog inga problem att lösa felet sen.. Du kan dock ha kopplat filtret baklänges ?

86 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Jerk-R skrev:
erik_90 skrev:

Testa att koppla vidare från "mid input +" till "tw input +" och från "mid input -" till "tw input -"
Tw = Tweeter = diskant.

Det kan vara en fördel om den får signal? smile Alternativt så tar du en bild på ditt filter så är det nog inga problem att lösa felet sen.. Du kan dock ha kopplat filtret baklänges ?

Testade att koppla vidare, men blev inge bättre. Har inte kopplat baklänges.

Skogsmålare
630 Inlägg
13 september 2008
att det brusar kan bero på att Input nivån står alldeles för högt på steget.

86 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
jynsa skrev:

Input nivån?

Kan tilllägga att det det även brusar i diskanterna när volymen är på noll.

6 851 Inlägg
14 september 2008
Brus i diskanten kan ha att göra med dålig signalkabel, hög gain, låg signal ut från CD spelaren tex..

Skogsmålare
630 Inlägg
14 september 2008
erik_90 skrev:
jynsa skrev:

Input nivån?

Ja hade precis samme fel på min. Löste det genom att sänka inputlvl på steget kanske heter gain på dit steg

86 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
jynsa skrev:
erik_90 skrev:
jynsa skrev:

Input nivån?

Ja hade precis samme fel på min. Löste det genom att sänka inputlvl på steget kanske heter gain på dit steg

Ok, ska testa de! Föresten är gain precis samma sak som volym på stereon? Om man sänker gainen så är det bara att höja lite till på stereon?

Sök