3272
Sök

Subaru Legacy 2.0t klickar i startmotorn när jag vrider om nyckeln (ibland)??

51 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Jag har nyss köpt en Subaru legacy 2.0t -92 som klickar när jag vrider om nyckeln!
Är det någon som kan veta sig va det skulle kunna vara för fel??

Om man ingen turbo har, får man åka utan BAR

Random Hero
4 047 Inlägg
17 september 2008
dåliga kol i starten, kolla säkringen också, o ifall den e för dåligt jordad.

Dog food lid. Backwards

446 Inlägg
17 september 2008
om startmotorn klickar har du endera för slinta kol eller brända kontaker i solenoiden. klickar gör den ju också om du har dåligt med ström eller klen jord.

om det bara händer ibland kan det också bero på avbrott i en eller ett par lindningar i rotorn (det kan göra att den inte fungerar om den stannar i ett  visst läge, men fungerar i ett annat)

kolla spänning och jord, är det ok är det bara att köpa en ny start, om du inte vill renovera den själv vill säga. men ska du renovera den måste du ha tillgång till svarv för att svarva av kollektorn på rotorn.
Senast redigerat av VW_67 (17 september 2008)

51 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
VW_67 skrev:
om startmotorn klickar har du endera för slinta kol eller brända kontaker i solenoiden. klickar gör den ju också om du har dåligt med ström eller klen jord.

om det bara händer ibland kan det också bero på avbrott i en eller ett par lindningar i rotorn (det kan göra att den inte fungerar om den stannar i ett  visst läge, men fungerar i ett annat)

kolla spänning och jord, är det ok är det bara att köpa en ny start, om du inte vill renovera den själv vill säga. men ska du renovera den måste du ha tillgång till svarv för att svarva av kollektorn på rotorn.

Okej tack så mycke.. nu vet jag mer om vad det kan vara för fel!!

Om man ingen turbo har, får man åka utan BAR

Sök