3251
Sök

Lurad av telefonbolag???

77 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Några fler än mig som känner sig lurad av mobil och bredbandsbolag?.

Tecknade mobilabonnemang avtal för 1.5 år sen (avtal i 2 år) då jag i samband med det fick en mobil på köpet, men dock så kommer det upp nya utgifter i samband med detta vilket inte står i avtalet???.

Ringer upp och blir självklart hänvisad vidare till återförsäljande företaget som ringde mig och fråga om jag var intresserad, och dem får jag inte tag på.

Som grädden på moset har jag inte haft så mkt beskymmer sen jag anteckna det avtalet, kort och gott, SKIT!!!

Är det nån mer som känner igen sig därute?
Senast redigerat av Mitsu-Tobbe (23 september 2008)

Dunka plåt och leva jävel :D

RM-operatör
667 Inlägg
77 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Telia...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
77 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Ja FELia och UTSUGia stämmer bra inpå dem....

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 september 2008
e nog inte bara telia de e fel på alla kör samma principer försöker mygla så mkt de går gäller och läsa allt så in helvete innnan man skriver på nått

672 Inlägg
23 september 2008
Köp mobilen kontant så slipper ni strulet...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

1 833 Inlägg
23 september 2008
Om det inte står i avtalet att du skall betala det som du gör, skall du ju inte betala. GÅ vidare med det. Tror dock att Telia vet vad dem gör.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
23 september 2008
Jag tycker att Telia är dom dom funkar bäst. Telenor är där emot inte att leka med...

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
23 september 2008
Mitsu-Tobbe skrev:

Tecknade mobilabonnemang avtal för 1.5 år sen (avtal i 2 år) då jag i samband med det fick en mobil på köpet, men dock så kommer det upp nya utgifter i samband med detta vilket inte står i avtalet???.

Ringer upp och blir självklart hänvisad vidare till återförsäljande företaget som ringde mig och fråga om jag var intresserad, och dem får jag inte tag på.

Som grädden på moset har jag inte haft så mkt beskymmer sen jag anteckna det avtalet, kort och gott, SKIT!!!

Det är väl inte så att du sket i att läsa det finstilta? Vanlig avtalsrätt är annars att du betalar för vad du skrev under på, inget annat. Kommer dom med extra utgifter som inte är avtalade och inte ringa så kan du alltid ta det till domstol. Men jag gissar och fabulerar helt vilt på att du missade att läsa det ifrån början, brukar vara så.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

77 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
smiler skrev:
Köp mobilen kontant så slipper ni strulet...

Ja jag borde gjort det men när jag gjorde detta gick jag på pisslön och kunde inte motstå frestelsen då, idag kan jag ju köpa vilken jag vill, men men....

77 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Mitsu-Tobbe skrev:

Det är väl inte så att du sket i att läsa det finstilta? Vanlig avtalsrätt är annars att du betalar för vad du skrev under på, inget annat. Kommer dom med extra utgifter som inte är avtalade och inte ringa så kan du alltid ta det till domstol. Men jag gissar och fabulerar helt vilt på att du missade att läsa det ifrån början, brukar vara så.

Du har helt rätt min vän, jag gjorde som de flesta och bara tecknade och frågade de viktigaste frågorna, men struntade i att läsa det som står med mikroskopiskt...

Sök