jag tycker du ska köra en v-kam mkt bra registerdrar bra på låga varv och mellan men den tvekar inte på höga heller^^ min topp effekt låg på 5500 varv men som sagt det e ju min motor det
lästa en som testade lite olika volvo org kammar i sin motor här e hans inlägg:
Byggde en B230
komp 10.65:1
531 tillsnyggad
grenrör 42.4 primärer på 390mm
KKK K27 turbo
MSnS Extra
V-kam
E85
465cc spridare
1.5bar
På denna motorn provade jag ut A,V,D,M,K och VX3
A kammen var bra botten men saknade lite lite på toppen man kan säga att han inte sjöng ut riktigt
V var den absolut bästa vad det gäller register drog bra både i botten och sjöng ut, kan gämföras med D,
D inte lika dragvillig som V men det näst bästa register kammen
M gav ingen bra effket alls, tråkig kam enbart jobbig
K på tok för vass för att leta register, Han sjunger def ut bra och drar bra från 4k inte farligt jobbig övergång men lite väl.(turbo kick)
VX3 Denna var i min mening sopor, drog inte alls bra i botten och ville inte varva ut redigt heller men gav mycket kick liksom.
För varje kam byte kollades chimsningen & lamda noga för att göra en så exakt gämförelse som möjligt. Denna bilen var def inga problem att köra till affären med, inte jobbig på något sätt, åker mycket grusvägar av/påfarter och rondeller.
denna motorn vart ju trimmad det e kanske inte din + att ditt et-block kommer förmodligen att ge upp snart^^
Senast redigerat av wildboy_87_ (30 september 2008)
Team Björkeryd