3422
Sök

Fråga angående: byte av dumpventil och trimchipning. ( Volvo 740 tic )

113 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
Heej!

På min 740 sitter där en återcirkulerande dumpventil orginal. Om man nu ska byta ut den ska det vara en återcirkulerande då också? Vad ska jag ha för dumpventil?

Jag har tänkt chippa min bil till sommaren, är det någon som vet någon som säljer och installerar chip? Någon som har erfarenhet av dessa chip?

mvh Martin
Senast redigerat av M3LK3R (19 maj 2008)

19 Inlägg
30 september 2008
Det som händer om du sätter dit en Öppen ist är att motorn inte får all luft som lmm mätt upp och den skickar in mer soppa än den behöver så den kommer att baksmälla lite, Inget som gör något. Mät upp hur stor anslutningen är och köp vilken dump du vill! Jag hade en på min gamla bil och den hade återcirkulerande och den gick inget anorlunda förutom att de blev lite baksmällar när man motorbormsa!!

77 Inlägg
1 oktober 2008
köp en öppen dump och svetsa en anslutning på tryckröret på insugssidan! får lite mer soppa under korta perioder men det är bara fränt att det smattrar och poffar lite smile

angående chip rekomenderar jag Vikingchip! har köpt mitt där, mycket trevlig personal och bra grejer!

du får prata med Göran och jag är säker på att ni kommer överens om ett chip som passar just dig ! smile

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!

Sök