Jag har problem nu när jag kopplat xenon till mina extraljus. När jag slår på dem så störs radion så jag hör bara brus från den, Och ena lampan fräser bara när jag slår på dem, har provat chifta på kablarna mellan ballasterna men det verkar bara vara samma lampa.
Det är en 50w xenonkit 9-32v från xenonkungen.
Jag har kopplat som bilden ,sen om det är rätt vet jag inte.
Normalt så brukar man inte ha av/på knappen på jorden.
Prova att sätt jorden till reläet direkt i karossen, och sen drar du en kabel från bilens vanliga helljus+ till knappen, och sen från knappen till reläet.
Vad har du för kabeldimensioner på tex jord till ballasterna och ingående plus till reläet?
Okej kabeldimensionen från batteriet till reläet är nog 3-4 har jag för mej. Och från reläet till ballasterna är det samma, resten av kablarna är 2-2.5 biltemas.
Tror det finns och köpa som tar bort störningarna på radion. men lampan verkar ju sönder om du testat skifta ballaster, eller så orkar han inte tända, har du jordat ballasterna en för en?
Tror det finns och köpa som tar bort störningarna på radion. men lampan verkar ju sönder om du testat skifta ballaster, eller så orkar han inte tända, har du jordat ballasterna en för en?
Jag såg nu att det finns avstörningsfilter på samma ställe jag köpte. Jag har seriekopplat ballasterna så att alla jordkabar går in till en kabel.
Jag har kopplat bort den ena lampan men störningarna finns kvar.