18 oktober 2008
Trådstartare
Körde på motorväg med bilen.. inga problem.. körde upp på avfarten och skulle gasa iväg så tvekade bilen som fan... hände typ ingenting sen helt plötsligt så började den gå igen som vanligt, kom till nästa ställe jag skulle sakta ner.. skulle köra iväg så dör bilen... försöker starta.. brukar starta direkt annars men inte nu, får hålla på ett tag men så hoppar den igång tomgången lite högre än vanligt, kör iväg som vanligt, växlar till 2an o ska gasa så dör den igen.. det va knappt så jag kom hem..
bilen är altså en -92 med b230f motor... tändsystemet är regina/rex, undrar vilket bränslepumpsrelä som passar till den. har ju 2 på biltema ena till LH-Jetronic och den andra till K-Jetronic.
Sen har jag stört mig mycket på att det luktar soppa om bilen hela tiden. den drar också ovanligt mycket, jag misstänker att en bränsleslang har gått sönder och att de läcker. Har tittat där jag har parkerat bilen flertal gånger men inte hittat någon spilld bensin, har gjort en felsökning på datorn och den ger följande fel:
Tomgångsventil ingen signal
Batterispänning
någon som har tips? tänkte byta alla bränsleslangar, bränslefilter och relä imorgon.
mvh
You can't B serious, oh K