2979
Sök

Datorn blir svart efter att man loggat in! HALP!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Det är så här att jag har fått ett jätte mysigt fel på min dator. Som jag hoppas ngn vettig människa kan hjälpa till med.

Efter att jag har skrivit in mitt lösenord, alltså när datorn loggas in, så börjar det som vanligt, men efter typ 1sec så blir allting bara svart, och jag kan inte göra annat än att stänga av datorn!
Jag har provat installera om Windows, 4ggr! Inget hjälper. Den funkar då till en början, men efter ett par omstarter så händer exakt samma igen!

Jag fattar inte varför, ngra förslag? roll

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 november 2008
Kan ju va så att nätagg. krånglar. Så att den inte orkar dra igång windows ordentligt?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Haha, det var himla lustigt det där, satt precis och tänkte på samma sak. Det skulle förklara alla symtomen.
Men senast jag använde datorn, medans den fortfarande fungerade vill säga. Så funkade den perfekt. Men häromdan blev det bara sådär, hur kan det gått sönder medans datorn bara stog? Oo
Senast redigerat av LeafBox (4 november 2008)

Muttley
4 november 2008
jag hade de problemet när min dator var någon månad gammal, man såg på skärmen att den kom till själva vindows loggan där den laddar en stund, sen blev de bara svart.

jag skicka in den till kontroll under garanti, och då var de hårddisk och moderkort de fick byta.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
4 november 2008
Jag få samma problem om jag har alla fläktar inkopplade. Då blir det som att windows inte orkar starta för att fläktarna suger för mycket ström. Så det låter som det skulle kunna vara nätagget om du nu inte har monterat flera fläktar på sistone smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
MIn dator har varit precis som det är i över 1år
+att mitt nätagg är på 650W så en fläkt spelar inte stor roll wink

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
5 november 2008
Den har inte laddat ner en nvidia drivrutin till grafikkortet?

Jag har geforce 8800 Ultra, men varjegång jag försöker ladda ner de nya drivrutinerna till det kortet slocknar skärmen precis som du säger efter inloggnin.

Jag löste det genom att köra en systemåterställning en vecka innan jag laddade ner drivrutinen för bildskärmen. Då fungerade det.

Annars kan man ju alltid formatera hela datorhelvetet, fungerar den ej efter det så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, kan vara moderkortet eller processorn som gett upp.

Kan även vara grafikkortets fläkt som lagt av, har också hänt mig, Du får kolla helt enkelt hoppas det löser sig

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

7 Inlägg
5 november 2008
Som sagt troligtvis nätagg eller grafikkort. Kanske processorfläkten eller grafikkortsfläkten som lagt av annars så den blir för varm å stängs av. Om nätagget har vart dåligt länge kan även moderkort, minnen, processor eller annat ha gått sönder då nätagget kanske inte kunnat ge tillräckligt med ström eller spänning.

Enklast är väl att låna nått nätagg av någon och prova med de. Funkar de fortfarande inte så prova ett annat grafikkort osv. troligtvis ingen garanti kvar ändå men har du de är de väl bara att lämna in datorn

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Alla fläktar funkade prima osv. och till han som inte läste hela mitt första inlägg så har jag formaterat om ett antal gånger.
Men det är med 80% sannolikhet nätagg som jävlas, eftersom det inte var jag som satt dit det från början blev det säkert ngt budget dynga. har lämnat iväg datorn nu iaf, för att testa nätagget, om det visar sej vara pajj så tar jag tbx datorn igen och köper ett nytt.

Hursomhelst, problemet löst....

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 november 2008
Okej smile Grafikkort eller nätagg. De sista Windows gör är ju att "ladda" grafikkortet, de blir svart en stund direkt när man loggat in, och sedan blire som de ska. Man kan ju testa annat grafikkort, samt köpa ett nätagg hos lokala datoraffären och lämna in för öppet köp ifall de visa sig att de inte va den...well well, såna där fel e kuuuul

Hemmasittare
241 Inlägg
5 november 2008
jobbigt med datorfel. Har du kollat på typ sweclockers forum?
Senast redigerat av C-Douglas (5 november 2008)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Ja har vart på en massa forum, många trådar beskrev liknande saker, men det var alltid ngt som inte stämde överens med mina symtom.
Men som sagt, får väll hem datorn imorrn/över morgon, då en "legitimerad data doktor" kollat på den osv. får höra vad han har att säga, sen utgå ifrån att han vet vad han pratar om. =S
Antagligen har jag/ni rätt angående nätagg, för jag vill verkligen inte att det är grafikkortet det handlar om.
ett 8800GTX, som jag haft sen i princip dom släpptes, älskar det kortet ju ;D
småhoppas dock på att det är processorn som har pajjat, det ger mej en anledning att köpa ny, den som sitter i är lite halv klen roll
Senast redigerat av LeafBox (5 november 2008)

Sök