3175
Sök

Toyota Celica 90-93 dåligt med utrymme?

59 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#1
Hej allihopa!

Ska till och försöka ta körkort efter årsskiftet, och kollar runt på lite olika bilar. Och blev förtjust i en Toyota Celica från -91.

En kompis till mig påstår att jag kommer ha väldiga problem att få plats i bilen. Jag är runt 188-189cm lång.

Ni som äger eller har kört en sån här bil, vad säger ni om det här? Bör jag se mig om efter en annan bil?

/Fredrik

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
7 november 2008
#2
Som förare har jag aldrig haft problem i dom, men som passagerare bak är det inte kul att vara över 1.60 och allmänt tanig.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

59 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#3
Hur lång är du då? smile

1 661 Inlägg
7 november 2008
#4
Jag har haft 2st Celicor -88 och -90.
Är 188cm och har inga som helst problem i någon av dem. Har iofs inte haft problem i nån bil. (Calibra, 200sx, 300sx, 3000GT, M3 cupe, Ferrari Enzo m m)

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
7 november 2008
#5
runt 185, kanske borde ha nämt det... wink

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

120 Inlägg
7 november 2008
#6
Svar Ja, dåligt med utrymme. SÅklart aldrig själv ens funderat på att köpa en, men åkt med nån stackars japanfanatiker. Köp en stor bil, så får du stora utrymmen:) Enkelt va? BMW 7-serie är stor kan jag lova;)


1 661 Inlägg
7 november 2008
#7
2-8Injection skrev:
Svar Ja, dåligt med utrymme. SÅklart aldrig själv ens funderat på att köpa en, men åkt med nån stackars japanfanatiker. Köp en stor bil, så får du stora utrymmen:) Enkelt va? BMW 7-serie är stor kan jag lova;)
??? vi pratade förarplats.

59 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#8
Hardjim skrev:
2-8Injection skrev:
Svar Ja, dåligt med utrymme. SÅklart aldrig själv ens funderat på att köpa en, men åkt med nån stackars japanfanatiker. Köp en stor bil, så får du stora utrymmen:) Enkelt va? BMW 7-serie är stor kan jag lova;)
??? vi pratade förarplats.
Jag vill veta om man som hyffsat lång förare får plats vid förarplatsen utan att behöva trycka in sig smile.

36 Inlägg
8 november 2008
#9
jag har en celica -93 och i förarsätet kan jag säga att man sitter riktigt bra (är ca180cm lång) sköna stolar är d oxå.


1 661 Inlägg
8 november 2008
#10
kryptonajt skrev:
Hardjim skrev:
2-8Injection skrev:
Svar Ja, dåligt med utrymme. SÅklart aldrig själv ens funderat på att köpa en, men åkt med nån stackars japanfanatiker. Köp en stor bil, så får du stora utrymmen:) Enkelt va? BMW 7-serie är stor kan jag lova;)
??? vi pratade förarplats.
Jag vill veta om man som hyffsat lång förare får plats vid förarplatsen utan att behöva trycka in sig smile.
Som jag sade i det fjärde inlägget i denna tråden:

Ja, man får plats utan problem

1 217 Inlägg
8 november 2008
#11
Min flaggstång till polare har en Celica -89 och han får plats utan bekymmer med sina 2,05


59 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#12
Hardjim skrev:
kryptonajt skrev:
Hardjim skrev:

??? vi pratade förarplats.
Jag vill veta om man som hyffsat lång förare får plats vid förarplatsen utan att behöva trycka in sig smile.
Som jag sade i det fjärde inlägget i denna tråden:

Ja, man får plats utan problem
Jo, jag har läst ditt inlägg. Men det är väl värt att veta vad andra säger med? smile


Sök