3158
Sök

Jord fel. Merceders benz

personers avundsjuka är en annans drivkraft
150 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare! Har lite problem med min Merceders benz 230E av årsmodell 1982. plocakde ihop bilen och nu när ja började med elen så funkade allt bra till ja kopplade in bakljusen. Alla lampor fram funkade. Sen när ja väl fick bakljusen att funka så la ljusen i fram av. höger blinkerslampa i kupén ligger på konstant och även helljus lampan i instrumentet. när man plockar ur nyckeln så går tutan igång. Vet att det är ett jord fel och undrar nu vart alla jord punkter sitter. Vore till stor hjälp om  någon visste det.Självklart är det ju så att inte alla vet det men hoppas på att någon vet det.

Tack på förhand Micke Hjort

Vadå körkort?

Fire And Silk
2 254 Inlägg
10 oktober 2008
Jag har ett het tips till dig, och det är att registrera dig på http://www.mbsca.com/forum/index.php
Och sedan skriva exakt samma sak i E-Klass forumet smile Får du inte svar då så kommer du aldrig få ett svar, hehe smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

150 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Jag har ett het tips till dig, och det är att registrera dig på http://www.mbsca.com/forum/index.php
Och sedan skriva exakt samma sak i E-Klass forumet smile Får du inte svar då så kommer du aldrig få ett svar, hehe smile

Mvh Markus

Tack så mycket. Ska registrera min där och kolla.

Vadå körkort?

10 Inlägg
8 november 2008
Har du hittad el felet på din merceders?Har stora el problem med en merceders 190:a så det vore intressant att höra om du fann felet och var felet satt på din bil.Alla tipps motages tacksamt.Har en vän som ska kolla på bilen imorgon, men han är ej expert på elfel så lite tipps vore bra att få.

150 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
nej men eftersomja vet att detär ett jordfel så ska ja ta fram ett kopplings schema så ska ja kolla upp alla jordpunkter och så får vi se hur det blir

Vadå körkort?

Sök