3323
Sök

Saab 9-3 Aero/Viggen kjolpaket hjälp

354 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Någon som vet ungefär vad man får ge för ett sådant komplett?
Vad måste man bygga om för att det skall passa på en 900?
Tuning är min sak, är totalkass på styling =P , så kom gärna med förslag.
Mvh

when ever - were ever
513 Inlägg
16 november 2008
Inte så svårt att montera. Klarar vem som helst. Räkna mellan 8 - 12000 för ett komplett kitt med lampor o galler på privatmarknaden. ALLA delarna e dyra om du ska köpa nånting på saab så se till att allt verkligen e med. Det e bara krockbalkarna o skummen du kan plocka från de andra bilmodellerna.

Som ex kan vi ta klossarna som sitter i ytterkanterna på resp kofångare. Kostar dryga hundralappen till en se o nästan 500 till en aero, styck!

Efterfrågan e större än tillgången så fundera inte för länge om du hittar nått.

har du en 3-dörrars så köp kitt till en sån, 4-d till en 4-d. Det skiljer på sidokjolarna.

Du behöver inte bygga om nånting för att kittet ska passa 900:an. Bara att skruva av det gamla o på med det nya.
Senast redigerat av mickefixare (16 november 2008)

354 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Tack för info smile

36 Inlägg
16 november 2008
Sen ska du tänka på alla kåpor och sånt under bilen, om det ska vara seriöst byggt alltså. Bara den främre avtäckningskåpan kostar 2400:- på BIVA, och de andra 2 ca 500:- st. Sen alla skruvar och clips är inte gratis det heller. Kommer ihåg att jag gav nästan 5k på BIVA för alla delar, då hade jag främre galler (2600:-), bogseringluckan och alla hållare (det som mickefixare kallar klossar) och då har jag rabatt oxå. Detta va då jag skulle bygga om min gamla 9-3:a, men tror inte priserna har ändras så mycket

234 Inlägg
16 november 2008
Att hitta fångare som är komplett med krockbalk och skumm är riktigt svårt. Att använda från 900an fungerar ibak men i fram får man såga i den lite. Sidofästena passar rakt över från 900an till 9-3 Aero fångarna så man behöver inte köpa några fästen för 500kr st inte.
Sidokjolarna passar inte från 5 dörras till 3 dörras utan man får såga och fila lite. Dom är även längre från 5 dörrars så man får ersätta plastbiten som sitter på bakskärmen mot en plåtbit som är lite längre om man vill ha bra passform.

Jag köpte min framfångare för 2000kr utan dimljus, galler, fästen, krockbalk eller skumm.
Bakfångaren köpte jag för 2100kr komplett med krockbalk och fästen.
Sidokjolarna hade jag letat efter i 1 år utan att det kommit ut några alls på blocket, garaget, STCS och bilskrotarna. Tittade dagligen efter sånna men dom var helt omöjliga att få tag i. Fick för någon månad sen tag i ett par och dom kostade 3500kr från SDCC.

/Eric.

36 Inlägg
16 november 2008
Dahlhjelm skrev:
Att hitta fångare som är komplett med krockbalk och skumm är riktigt svårt. Att använda från 900an fungerar ibak men i fram får man såga i den lite. Sidofästena passar rakt över från 900an till 9-3 Aero fångarna så man behöver inte köpa några fästen för 500kr st inte.
Sidokjolarna passar inte från 5 dörras till 3 dörras utan man får såga och fila lite. Dom är även längre från 5 dörrars så man får ersätta plastbiten som sitter på bakskärmen mot en plåtbit som är lite längre om man vill ha bra passform.

Jag köpte min framfångare för 2000kr utan dimljus, galler, fästen, krockbalk eller skumm.
Bakfångaren köpte jag för 2100kr komplett med krockbalk och fästen.
Sidokjolarna hade jag letat efter i 1 år utan att det kommit ut några alls på blocket, garaget, STCS och bilskrotarna. Tittade dagligen efter sånna men dom var helt omöjliga att få tag i. Fick för någon månad sen tag i ett par och dom kostade 3500kr från SDCC.

/Eric.

Vad snackar du om? Det är inte alls samma sidofästen på 900 och 9-3, det skiljer ju t o m på de olika 9-3 modellerna SE och Aero/Viggen, sen behöver du köpa stänkskydd också, för det skiljer
Senast redigerat av phettbengt (16 november 2008)

when ever - were ever
513 Inlägg
16 november 2008
Dahlhjelm skrev:
/Eric.

Får du ihop det så lycka till....

Att det e svårt o få tag i delar e att ta i i underkant, om man nu inte har obegränsade medel.

Jag har två höger sidokjolar till en 5-dörrars om du/nån e intresserad.

354 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Okay tack för hjälpen alla, nu har ja fått så ja kan fundera lite några timmar smile

Sök