3497
Sök

Golf 2 värme problem internt

13 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Hejsan, finns det någon som har lite koll på golf 2:orna och deras värmesystem, fläktarna, styrningen etc....

Problemet med min lilla vinterbil är att det går inte stänga av värmen, och inte sänka värmen. Den står alltid på högsta oavsett hur man ställer in... Det som dock funkar är hastighet på fläkten upp o ner, fast det hjälper ju inte direkt problemet... o stänger man alla utflöden inne i bilen, så blir det dock kokhett inuti mittpanelen...o värme strömmar ut runt bilstereiohålet istället tongue

Vad kan vara problemet, någon teori? o var kan jag rota för att hitta felet? Eller vad kan man köpa tex på en skrot för att åtgärda problemet?

Väldigt tacksam för tips o råd smile

184 Inlägg
19 november 2008
Vajern till respektive reglage kanske har gått av så att det står "fast" på det varmaste läget.
Går reglagen lätt när du ändrar på dom? För på mina Golf II:or som jag har haft så har dom varit lite tröga när man ändrar på dom.

Plocka ur stereon i bilen så kan du kolla om mekanismen rör sig när du ändrar på reglagen.

284 Inlägg
20 november 2008
även jag har haft detta problem i min golf    då det var vajern som hadde hoppat ur

Sök