3369
Sök

hjälp med dator

35 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
hej jag har lite prblem med datorn elelr internet vet inte riktigt vilket :S när jag inte har utorret uppe alltså neddladdningsprogrammet så fungerar internet jätte bra.. men när jag öppnar de och ska ladda ner något så blir internet skit segt och efter en studn så förlorar ja internet kontakten så jag måste starta om rauten.. va kan dett bero på `? har prövat att ladda ner ett nytt utorrent :S

62 Inlägg
19 november 2008
Vad har du för sorts router och villken hastighet på internet??

35 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
jag har en d-link trådlös och sen den andra vet jag inte och sen har jag 0.25 väldigt dåligt internet men det fungerade förut att ladda ner och kolla andra sidor samtidigt:S alltså när jag laddar ner tar de ungefär 10 min gör google att öppnas...

62 Inlägg
20 november 2008
Vet vf det är så det är routern tror jag .. hadde en sån inan och hade faktiskt typ samma problem fast jag hade lite kraftigare nät.. kolla om alla lampor typ lyser i stället för o blinka när internät läger av för så gjorde de för mej allt bara lös och så fick man koppla ur den i bland i typ 1 halv timme eller nått för att den skulle funka igen

Sleeper
3 084 Inlägg
20 november 2008
uppdatera programvaran i routern

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Miklen
20 november 2008
Va har du för gränser satta i torrent.. om den öppnar för mycke "connections" å har för höga tröskelvärden på upp och ner hastighet så kommer din router säcka ihop.. som den gör..

35 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
hur uppdaterar man raoutern ?

35 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
jag prövade nu att bara öppna utorrent i 1 sekund och sen stänga ner det och då blev internet konstigt :S

Miklen
20 november 2008
Skulle återigen va intressanat att veta va du har för upload / download gränser å max antal connections satta i utorrent..tror me ganska stor säkerhet du har boven där..

35 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
mm vet inte vad jag har eller hade tog bort utorrent och laddade ner bittorrent och nu fungerar det :S

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
20 november 2008
Det har att göra med att du laddar ner vida BitTorrent. Det kan jag sätta rätt mycket cash på.
Som någon sa så måste du se över dina hastighetsgränser och hur många aktiva överföringar
du kan ha igång samtidigt, o.s.v.

Jag kör min TV-via modemet också. Och när jag drar igång min BitTorrent-klient med högsta
antal ned/uppladdningar tillåtna, då börjar TV:n att hacka. Så det drar så förbannat med
hastighet från din uppkoppling!

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
20 november 2008
Hexenhammer skrev:
Det har att göra med att du laddar ner vida BitTorrent. Det kan jag sätta rätt mycket cash på.
Som någon sa så måste du se över dina hastighetsgränser och hur många aktiva överföringar
du kan ha igång samtidigt, o.s.v.

Jag kör min TV-via modemet också. Och när jag drar igång min BitTorrent-klient med högsta
antal ned/uppladdningar tillåtna, då börjar TV:n att hacka. Så det drar så förbannat med
hastighet från din uppkoppling!

Har nog inget med torrenthastigheten då problemet faktiskt finns kvar efter han stängt ner utorrent. Tror mer att han har nån keff router som inte tål nånting som utorrent gör. Har en kompis som har ett liknande problem, så fort han loggar in med en nyare version av MSN så blir han dissad. Dock funkar äldre versioner. Har inte med datorn att göra heller då han testat på flera datorer.

Whine whine!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
20 november 2008
Urkas skrev:
Har nog inget med torrenthastigheten då problemet faktiskt finns kvar efter han stängt ner utorrent. Tror mer att han har nån keff router som inte tål nånting som utorrent gör. Har en kompis som har ett liknande problem, så fort han loggar in med en nyare version av MSN så blir han dissad. Dock funkar äldre versioner. Har inte med datorn att göra heller då han testat på flera datorer.

Jag tror ändå på det problemet. Har haft samma problem med min D-link. Den pallar inte så mycket
trafik, så att den slår ifrån, då den blir överbelastad. Då måste man nollställa routern. Har snubben
0,25mbit så är det ännu mer förståeligt. Själv sitter jag på en 24mbit-lina, och får ändå problem ibland
så fort man kör igång några torrents.

Körv
3 535 Inlägg
20 november 2008
Funkar utmärkt å köra TV/PS3/Dator på trådlös D-link för min del när ja tankar i dryga 980Kb/s smile

Men då är de slött tongue

Truckdriving Man

1 814 Inlägg
20 november 2008
Du har säkert alla dina torrents som är klara till 100% fortfarande inställda på "seeding" och då delar du med dig av de hela tiden, detta kan käka upp all din internet typ tongue

Sök