3485
Sök

Felmeddelande 3-4-3, Hur åtgärdar jag det Volvo 850 GLE 93:a

6 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
#1
Felmeddelandet är alltså 3-4-3 dvs "Styrsignal för bränslepumpsrelä felaktigt". Hur åtgärdar jag detta? Bilen har krånglat ett tag, problemet består i att:

Byter tändstift/blästrar dem.
Bilen går fint några dagar.
Motorn börjar krångla, den går bara på 4 cylindrar.

och detta upprepar sig varje gång. Alltid samma cylinder, kan detta ha med felmeddelandet att göra, vilket jag tror? Eller kan det vara något annat?

Tacksam för svar!

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
19 november 2008
#2
Har du provat nollställa felet?

Ibland kan det räcka med att nollställa, då återställer den alla inställningar som den ska va!

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

Mekaniker
245 Inlägg
19 november 2008
#3
SOLFILM skrev:
Har du provat nollställa felet?

Ibland kan det räcka med att nollställa, då återställer den alla inställningar som den ska va!

Precis, rpova ta ur säkringen till bränsle/tändboxen så nollar du bort koden.. har du tur så funkar de smile

Mvh.

If it ain't low slam it!

Mekaniker
245 Inlägg
19 november 2008
#4
SOLFILM skrev:
Har du provat nollställa felet?

Ibland kan det räcka med att nollställa, då återställer den alla inställningar som den ska va!

Precis, rpova ta ur säkringen till bränsle/tändboxen så nollar du bort koden.. har du tur så funkar de smile

Mvh.

If it ain't low slam it!

6 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
#5
900_t16 skrev:
SOLFILM skrev:
Har du provat nollställa felet?

Ibland kan det räcka med att nollställa, då återställer den alla inställningar som den ska va!

Precis, rpova ta ur säkringen till bränsle/tändboxen så nollar du bort koden.. har du tur så funkar de smile

Mvh.

Ursäkta min kanske dumma fråga. Jag är inte sådär jätteduktig på motorer och liknande wink. Skall jag starta bilen utan säkringen i? Eller räcker det att bara ta ut den och sätta tillbaka den igen?

757 Inlägg
23 november 2008
#6
för att nollställa är det väl bara att hänga av strömmen från batteriet en 20 min för att vara på den säkra sidan?

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 november 2008
#7
Lanjin skrev:
för att nollställa är det väl bara att hänga av strömmen från batteriet en 20 min för att vara på den säkra sidan?

jess, så har jag lärt mig att man ska göra iaf.. räcker med minus polen ett tag sen har du nollat allt i bilen typ. sen ska man köra normalt inte full gas tongue

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Mekaniker
245 Inlägg
27 november 2008
#8
jonnielahti skrev:
Lanjin skrev:
för att nollställa är det väl bara att hänga av strömmen från batteriet en 20 min för att vara på den säkra sidan?

prova med det, för att det ska va riktigt säkert så lyft av polerna och gå och ta en kaffepaus eller nåt tongue

Vi brukar ha ur säkringen i ca 10-12 min på jobbet.. och de räcker då smile

If it ain't low slam it!


Sök